• Queequeg

Discokula

Är på jakt efter en discokula som är lika stor en en tennisboll, mindre går också bra ( men absolut inte större), någon som vet vart man kan få tag på det?

Helst via fysisk butik, men nätet går också bra.

• Svar på tråden Discokula
  • H Raheb

På den tiden jag jobbade på rusta så hade vi discojulkulor, de var ingen storsäljare, så de brukade finnas massvis kvar att rea ut efter julen. Men det är 6 år sen, så de kanske har insett förlusten med dem och slutat ta in dem?

• Queequeg

Har varit runt idag och kollat, men inte hittat något, rusta hade haft små discojulgranskulor men det var slut (och skulle egentligen ha varit för små men bättre än inget) och om de andra har haft vet jag inte det fanns inte nu i all fall. Vilket jag kan förstå då det har gått ett tag sedan jul.

Den på teknikmagasinet kommer tyvärr bli förstor så den funkar inte alls.

Panduro idén var super tyckte jag som ett alternativ men blev inte bra i praktiken, då glasmosaiken inte passar helt på den runda frigolitkulan så det blev inte något fint.

Pratade även med syrran och hon hade för sig att hon sett sådna julgranskulor på åhlens som de sålde styckvis. Kan inte tänka mig att det finns kvar så långt efter jul, men ska självklart kolla imorgon i alla fall.

Är det fler som har tips och ideer så kom gärna med dem.

• Linda1976

*funderar vidare*

Vad ska du ha den till förresten? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Nu tycker jag så synd om dig att imorgon går jag upp på vinden och hämtar en från jullådan. De är stora som... tja, nånstans mellan golfboll och tennisboll.

Blir det bra?  

• levandecharader

När behöver du dom? Jag kanske har några gamla julgranskulor som skulle passa.. Men de är mindre än en tennisboll. Hur många är du ute efter?

Jag vet iofs inte om jag har slängt dom eller om de ligger och skräpar i en låda på vinden.

• Linda1976

näst längst ner på sidan.

• Queequeg
    Linda1976 skrev 2011-01-07 21:14:24 följande:
    här finns annars: www.conrad.se/
    Tack, de ska beställas hem direkt, tack för hjälpen.
    levandecharader skrev 2011-01-07 21:11:34 följande:
    När behöver du dom? Jag kanske har några gamla julgranskulor som skulle passa.. Men de är mindre än en tennisboll. Hur många är du ute efter?

Jag vet iofs inte om jag har slängt dom eller om de ligger och skräpar i en låda på vinden.
    Tack för erbjudandet men nu hittade jag en sida som jag ska köpa ifrån, men verkligen tack för erbjudandet det uppskattas verkligen.

Fick önskemål om en discotårta med en riktig disckokula på och vad gör man inte för sina barn
  • levandecharader

Bra att det löste sig så du kan göra den tårtan som önskades

Svar på tråden Discokula