Vad är egentligen en vegetarian!?
Hej!
För mig har ordet "vegetarian" haft två innebörder. Känner många som är vegetarianer som inte äter kött förutom kyckling eller fisk. När jag själv blev vegetarian valde jag att inte äta kött alls.
Jag jobbar på ett litet McDonalds som inte har hela utbudet..
En dag fick jag frågan "Har ni något vegetariskt?" Då svarade jag "Det beror på.. det vi har är kycklingburgare eller nuggets". Då blev gästen rätt upprörd och svarade spydigt tillbaka som att jag var helt dum i huvudet "Men jag vill ha vegetariskt! Det där är inte vegetariskt! Det är ju kött!!!"
En annan dag fick jag frågan igen "Har ni något vegetariskt?" Då svarade jag.. "Nej tyvärr har vi inte det.." Då fick jag svaret "Har ni inte ens nuggets eller annan kyckling?!" Då svarade jag "Jo men det har vi!! Jag visste bara inte om det räknades som vegetariskt!"
Ytterligare en dag fick jag frågan "Har ni något vegetariskt? Har ni McBean?" (en hamburgare gjord på bönor). Då svarade jag vänligt "Nej tyvärr har vi inte det". Då frågade hon "Men har ni fisk då?" Då tänkte jag: Jaha, hon är en sådan vegetarian som bara äter fisk och kyckling.. Så då svarade jag "Nej inte det heller tyvärr.. Men vi har kycklingburgare eller nuggets". Då tittade hon på mig som om jag inte var klok och sa "Det är inte vegetariskt!!"..
Så kan någon förklara för mig vad tusan en vegetarian är för något!?