Emmaljunga city cross o nitro city, erfarenheter?
Hej. jag vill fråga er som har el har haft emmaljungas city cross och nitro city.
vilken tyckte ni va bäst o varför?
för o nackdelar med dessa vagnar?
Jag gillar båda men vilken ska man välja?
Hej. jag vill fråga er som har el har haft emmaljungas city cross och nitro city.
vilken tyckte ni va bäst o varför?
för o nackdelar med dessa vagnar?
Jag gillar båda men vilken ska man välja?
vi har haft en edge och har nu en nitro.
nitron är väldigt bra, stor fördel att kunna vända sittdelen. (har en UJ också nämligen som är enbart framåtvänd).
den går att köra i snö och grus med lite snits.... (dvs dra den baklänges hehe).
den är otroligt lättkörd, och jag kommer aldrig mer att skaffa en vagn med fyra fasta hjul!
har ju som sagt Nitron med 2 svängbara framhjul och så UJ'n med ett svängbart framhjul.
Är kanon!!!
fråga här www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html
Jag har bara nitron men det som skiljer är ju främst att nitron har 2 små och 2 stora hjul och cross har 4 stora. Så lite beroende på hur du ska använda vagnen kan de olika varianterna vara bra.
Vi tänkte så när vi köpte nitron att vi ska ha den främst i stan, affärer och liknande och ifall vi får ett behov av att ha vagnen i lite mer skogsterräng eller den inte funkar på vintern så köper vi ett begagnat chassi och sätter sittdelen på. Men vi känner att vagnen går riktigt bra i snö och även joggingspår så jag tror vi klarar oss bra med bara nitrochassit.
Vi har Nitro, och den funkar jättebra i samhället. Så otroligt lättkörd och jag har älskat vagnen sedan vi fick hem den.
Det finns dock nackdelar! Har du tänkt köra vagnen på mer "terräng" mark så rekommenderar jag inte Nitro. De små hjulen krånglar gärna till det...
Men i snö har den än så länge funkat bra så länge det inte är oskottat.
Vi har en City Cross och både sambon och jag är väldigt nöjda med den. Den har rullat sjukt mycket sen sonen föddes för 1 ½ år sedan, och rullar än - Jag är och har alltid varit flitig på att vara ute och promenera med vagnen dagligen. Fördelar? Allt! Har inte upptäckt en enda nackdel med den faktiskt.
För att nämna några fördelar: Lätt att köra + att komma fram med i alla (!) väder. Höj/sänkbart styre. Alla hjul lika stora + punkteringsfria. Vändbar sitt/liggdel - Väldigt praktiskt beroende på hur solen lyser eller från vilket håll det blåser. Regnskydd + Myggnät medföljer. Lätt att fälla ihop. Tar inte allt för stor plats ihopfälld. Super nöjd med vagnen helt enkelt!
Kom på en till nackdel. Korgen undertill är väldigt svåråtkomlig när sittdelen är på. Men fördelarna överväger!
Jag vill både ha nitro chassit o city cross chassit ! bra på olika underlag jue! men d räcker ju med en sittdel :P man skulle kunna köpa alla vagnar i delar så kunde man själv valt o satt ihop dom delar man vill ha !
Nu har jag shoppat! :P Har köpt en city cross och en ozone vagn :P helt nya, 5700kr för city crossen med fotsack. 2995 för ozonen. så kan jag se vilka delar jag vill ha o kommer att använda så kan man sälja bort någon del sen kanske. tyckte iaf. d va billigt m ozonen eftersom en begagnad nitrovagn kostar runt 3-3500kr. nitron o city crossen har ju samma sittdel så onödigt o få två likadana. nu har jag två olika sittdelar oxå o kan känna mig fram vilken vi trivs bäst med :D behåller kanske allt! :P
Oj så billig ozone :)
Blir nog en kanonbra kombination. Jag provade nitrosittdelen igår men sonen halkar ner fortfarande och gillade den inte alls. Får väl se om jag kan övertala sambon om att köpa en ozone senare, den begagnade cityjet vi har är några år och inte så snygg färg, men sonen älskar den. Funkar jättebra att ha att sova i nu när han är lite tät i näsan också. Bättre än att palla upp sängen. Ett tips när det är er tur med förkylningar ;)
Ni som verkar helt frälsta på nitron, hur tycker ni den funkar att fälla ihop å ta in-och-ut ur bilen?? Tar den mkt plats i bagagen? Har en Audi A4 nu och en UJ, liiite trångt. Till bebisen som kommer i augusti så funderar jag på en nitro eller ev ozone.