• Ullis72

Slut på Pergotime igen på Apoteken...

Ett råd till er alla som äter Pergotime, kolla så ni har tabletter hemma för dom är slut hos Återförsäljaren och i stort sett på dom flesta apotek.... Rynkar på näsan

Sååå tråkigt när man har kommit igång, då vill man ju inte behöva vänta på läkemedel oxå!!

Jag hade tur idag, ringde runt till ALLA apotek i Borås och hittade ett som hade 4 förpackningar kvar... Glad

Återförsäljaren kunde bara beklaga och hade tyvärr ingen leveranstid?? Ska ringa dom i nästa vecka för då kanske dom fått mer info. {#emotions_dlg.djavulsk}

Trevlig helg alla och lycka till!!!!

• Svar på tråden Slut på Pergotime igen på Apoteken...
  • Rocktroll

Har du hört något mer från dom? Jag ska nämligen hämta ut i Borås nu till veckan. Min första kur så vore synd om det inte finns.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • flingan

Har varit i kontakt med företaget Merck som säljer Pergotime. Fick detta svar:

Först vill jag beklaga att vi har leveransproblem på Pergotime.

Vi har en bekräftad leverans ifrån tillverkaren under vecka 6 (som startar
    med 7 februari). Denna leverans skall då levereras in hos Kronans
    Droghandel, för att sedan skickas vidare ut till deras distribunal, och
    sedan levereras till apotek. Min uppskattning är att det kommer att börja
    levereras ut till apotek under vecka 7.

• Pergosyskon

Finns att få tag i via nätet. Inte just pergotime men samma innehåll. Gold pharma heter det

• dilsan

För er som bor i närheten av sthlm hämtade jag nyss ut pergotime på apoteket hjärtat på mäster samuelsgatan. De har tre askar kvar nu!

• vägentilldetvackraste

Ullis vilket apotek? Tack för svar

• johmal

Hej !

Hoppar på den här tråden och tycker att det skulle va kul om vi kunde följas åt..

Här är jag 27-åring som har två barn med mitt ex och planerar fler med min nya sambo.

Har precis fått diagnosen PCO och inser vilken tur jag haft som har två barn. Har alltid haft oregelbunden mens och sammanlagt haft den 3-4 gånger om året ungefär.

Nu har vi äntligen fått pergotime utskrivet (15 feb 2011), men tyvärr är den slut på alla apotek nära mig och jag har hört av vissa att de fått vänta 6 månader ibland för att få tag i pergotime. Så vi får se när det blir..

Va less man kan bli på det !! Efter lång väntan och man till slut ha fått det utskrivet så är ändå inte bekymren över..  Jag har fått tag på en tjej som har pergo över hemma så nu kanske det kan gå ändå..

Hur går det för er ? Har ni fått tag i pergo nu ? Vad ska ni äta innan för att framkalla blödning ? Jag har fått Primolut-Nor, har sett att de flesta fått något annat..

• vägentilldetvackraste

Finns nu igen:)

• Chokladmonstret

Har tittat på leverantörens hemsida ( finns bara 1) och enligt den så skall Pergo finnas i lager 0313

• Chokladmonstret

Men detta ändras ju hela tiden ....

• vägentilldetvackraste

Vet inte om ni är från Borås. Men om ni säger till på Apoteket att dem ska ta ert nummer så ringer dem er när det kommer in en hemlig leverans. Jag var lovad i mitten av mars men fick samtal i tisdags:)

Svar på tråden Slut på Pergotime igen på Apoteken...