• Caroliine

Jag tappar hår i massor!

För er som också upplevde håravfall efter er graviditet.. jag har en fråga.

Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka ert "normala" hår igen?

Börjar tro att jag ska bli flintis snart! Förvånad

• Svar på tråden Jag tappar hår i massor!
  • Naimisen

Håret har väl inte hunnit växa ut än. Men det tog ca 5 månader innan jag slutade tappa massa hår och började tappa "normalt" mycket.
    Hade då även slutat med minipiller som kan ge håravfall.
    Sonen är nu 9 månader.

• Caroliine
    Naimisen skrev 2011-01-07 14:29:05 följande:
    Håret har väl inte hunnit växa ut än. Men det tog ca 5 månader innan jag slutade tappa massa hår och började tappa "normalt" mycket.
    Hade då även slutat med minipiller som kan ge håravfall.
    Sonen är nu 9 månader.
    5 MÅNADER!? Hade du hår kvar på huvudet? haha ;D

Jisses.. vilka minipiller tog du då.. jag äter Cerazette nämligen!
    Men har inte haft några problem med de tidigare.. :S
  • lokisse

dom brukar säga att när mensen kommer tillbaka normaliseras det sakta...

Nej det tror jag inte!
  • BeniusPappa

Det är helt normalt, bara dina hormoner som spökar :)

(tappade oxo massa hår när min fru blev gravid :)

• Naimisen
    Caroliine skrev 2011-01-07 14:31:47 följande:
    5 MÅNADER!? Hade du hår kvar på huvudet? haha ;D

Jisses.. vilka minipiller tog du då.. jag äter Cerazette nämligen!
    Men har inte haft några problem med de tidigare.. :S
    Hahaha ja då! Tror att det känns som mer än vad det egentligen är. Hade så tjockt hår innan, och man tappar ju nästan inget under graviditeten. Så flintis är jag inte.
    De va cerazette jag tog med. Sen kan ja ju inte vara säker på om det var pga av dom. Men det blev bättre när jag slutat.
  • Caroliine
    lokisse skrev 2011-01-07 14:34:26 följande:
    dom brukar säga att när mensen kommer tillbaka normaliseras det sakta...
    Jag fick mensen innan jag började få håravfall.. så för mig stämmer inte det alls tyvärr. Hade vart skönt om det var så!
  • Caroliine
    BeniusPappa skrev 2011-01-07 14:36:33 följande:
    Det är helt normalt, bara dina hormoner som spökar :)

(tappade oxo massa hår när min fru blev gravid :)
    Normalt men jobbigt för det. Vill inte bli av med mitt fina hår! haha

Haha jasså du var "gravid" du med ;D
  • Caroliine
    Naimisen skrev 2011-01-07 14:40:25 följande:
    Hahaha ja då! Tror att det känns som mer än vad det egentligen är. Hade så tjockt hår innan, och man tappar ju nästan inget under graviditeten. Så flintis är jag inte.
    De va cerazette jag tog med. Sen kan ja ju inte vara säker på om det var pga av dom. Men det blev bättre när jag slutat.
    Jag får hoppas att det avtar snart.. och inte håller på i 5 månader som för dig. Men som du säger, det känns som mer än vad det är.

Jag tänker inte sluta med p-pillren, kan inte äta vanliga p-piller, jag får såna humörsvängningar. Och skydda mig vill jag ju haha, inga fler bebisar här inte på ett tag! :P
  • BeniusPappa
    Caroliine skrev 2011-01-07 14:44:49 följande:
    Normalt men jobbigt för det. Vill inte bli av med mitt fina hår! haha

Haha jasså du var "gravid" du med ;D
    ja alla förändras vi, du har ett fantastiskt barn, glöm inte bort det.

Ja det är klart! :D Får ju stötta min kvinna, och ni kan vara lite speciella när ni är gravida
  • auo

cilicea ---  eller panto 3  är den bästa stoppet på detta ..

• MizzTez

Jag har inte fått tillbaka det än och min dotter är 8 år!!
    Skit vad jag tappade hår efter hon föddes, hade kala fläckar på huvudet så jag typ klippte bort allt hår! Hade 1-2 cm över hela skallen..
    Ska inte säga att det är bra nu men det är bättre än vad det varit.. Mitt hår gick från tjockt och självlockigt till tunnt och spretigt. Mycket kommer nog från att jag mådde skit i min relation åxå och var sjukt stressad ett tag. Var jätterädd efter jag fick min son att det skulle bli samma igen, men då sa jag att jag rakar bort allt! Men det blev inte det.
    Finns gansak bra tabletter på hälsokost, silica funkar helt ok men jag har ätit panto-3 och tycker de är snäppet bättre! Har tänkt prova de här nya "pro.." nånting men de kostar ju 500:- så det är ju inte lite att slänga ut.

• Naimisen
    Caroliine skrev 2011-01-07 14:47:00 följande:
    Jag får hoppas att det avtar snart.. och inte håller på i 5 månader som för dig. Men som du säger, det känns som mer än vad det är.

Jag tänker inte sluta med p-pillren, kan inte äta vanliga p-piller, jag får såna humörsvängningar. Och skydda mig vill jag ju haha, inga fler bebisar här inte på ett tag! :P
    Haha ja lycka till! Slutade inte med dom av den anledninge heller. Utan att jag blödde så mkt.
    Men det är väl så att håret inte riktigt blir som innan förän man slutat amma.
  • Rollindynamite

Jag började tappa massa hår för typ en månad sen, det är snart 5 månader sen dottern föddes. :s tappar mest när jag duschar, och jag som tycker mitt hår är för tunt redan D:

Svar på tråden Jag tappar hår i massor!