• Lilla JJ

Potta till 5 månaders?

Måste införskaffa en potta till min lille son på 5 månader som inte vill bajsa i blöjan. Nån som vet en bra potta till en så liten kille. Eller nån som har andra tips?

Mammas lille kille kom 100803
  • Svar på tråden Potta till 5 månaders?
  • kixan

babybjörns hjärtepotta är bäst för små rumpor, men de säljs inte nya längre... toasits kan också funka, dessutom skönt att slippa rengöra pottan från bajs..

A -03, F -05, V -10
  • KossanMuu

vi köpte IKEAs till dottern för nån månad sen. Hon var kanske 8 mån? Men väger ganska lite så antar hon har en liten rumpa :P Har funkat bra iaf.

♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • vittra

Vi har en helt vanlig potta av enklaste modell men jag brukar hålla dottern ovanför den (eller handfatet) så hon sitter liksom inte på den, hon är 4,5 månader nu. Tror att det är enklast att göra så?

• vittra
    kixan skrev 2011-01-07 18:18:59 följande:
    babybjörns hjärtepotta är bäst för små rumpor, men de säljs inte nya längre... toasits kan också funka, dessutom skönt att slippa rengöra pottan från bajs..
    Toasits till en 5 månaders?
    Känns lite onödigt då man ändå måste hålla dem ovanför liksom...
  • Lilla JJ

Han behöver kunna sitta lite på den så att benen liksom kommer upp lite eftersom han är så hård i magen. De sista månaderna har han endast bajsat när jag tagit av blöjan och hållit upp benen i luften som vid blöjbyte.

Fick en potta av min mormor som hon hade hemma men den var ju vinglig så den höll på att välta. Fick hålla sonen med båda händerna och pottan med båda fötterna. Såg nog ganska roligt ut

• Woodgrove

Toasitts använde vi. Satte henne på den och satt framför på knä och höll henne under armarna. 

• Lilla JJ

Har varit inne på en sida som handlar om att låta sin bebis göra ifrån sig utan blöja och fått massa tips om hur man håller en bebis. Internet är fantastiskt.

• kixan
    vittra skrev 2011-01-07 18:40:59 följande:
    Toasits till en 5 månaders?
    Känns lite onödigt då man ändå måste hålla dem ovanför liksom...
    måste man, det visste jag inte? Flört F satt på toasits från det hon var 5-6 månader nånting, minns inte exakt. Visst måste man vara med och hålla koll så inte ungen trillar ner, men de flesta barn tror jag sitter rätt bra på en toasits från runt halvåret nånting.

Minns inte exakt hur gammal hon är på bilden, men tror inte hon var äldre än 7 månader iaf.
    A -03, F -05, V -10
  • vittra
    kixan skrev 2011-01-07 20:05:28 följande:
    måste man, det visste jag inte? Flört F satt på toasits från det hon var 5-6 månader nånting, minns inte exakt. Visst måste man vara med och hålla koll så inte ungen trillar ner, men de flesta barn tror jag sitter rätt bra på en toasits från runt halvåret nånting.

Minns inte exakt hur gammal hon är på bilden, men tror inte hon var äldre än 7 månader iaf.
    Oj jösses! Haha
    Men så ser ju det där ut att vara en väldigt stor tjej också
  • kixan
    vittra skrev 2011-01-07 20:41:11 följande:
    Oj jösses! Haha
    Men så ser ju det där ut att vara en väldigt stor tjej också
    bilden bedrar, mina tjejer är pyttesmå, ligger på 1½ kurva under medel typ...
    A -03, F -05, V -10
  • Salt Groda

Vanliga babybjörn hade vi, funkade jättebra att sitta på redan från start. Man får ju hålla i dem lite när de är pyttiga, men min son vägrade att bli hållen över, han skulle "sitta" redan som riktigt liten.
    Tror nog att Ikeas hade funkat bra också.

• hella82

babybjörn med hög rygg körde jag med från att sonen var ca 3 månader, i början höll jag honom, men snart lärde han sig sitta själv :)

melker 080101
  • Snooz

Biltema har en liten potta om det är just "litenheten" du är ute efter.

• Lilla JJ

Det blev en babybjörn pottstol igår. Han sitter ganska bra på den men han tycker fortfarande att det är lite läskigt. Men han har bajsat i den två gånger i alla fall, duktiga killen

Svar på tråden Potta till 5 månaders?