• Pallas

Aaaah hatar tics

Mitt ena ögonlock håller på och muppar sig och har så gjort hela dagen. HUR irriterande som helst är det! Ibland måste jag hålla fast det för att jag ska kunna se nåt. Vad är det som orsakar såna här hemska muskelryckningar? Ibland får jag örontics också, då håller trumhinnan på och fladdrar så man håller på att bli tokig.

• Svar på tråden Aaaah hatar tics
  • Bupa

åh! såna får jag _utan undantag_ när jag är stressad!

• KvastHilda

Jag minns att jag har sökt info på nätet nån gång när mitt ögonlock "muppade sig" men jag har för mig att jag inte lyckades hitta något. Det är mycket irriterande!

• Pallas

Bupa: Mmm jag med men jag är inte stressad för fem öre idag. Tvärt om ör jag mer avstressad än på länge. Kanske det som ör felet?

• Bupa

Ja, aldrig får man vara nöjd

• Teskedsgumman83

Sådär får jag också ibland, oavsett om jag är stressad eller inte, vet många som haft likadant varför det blir så har jag ingen aning om.

• Lamia

*usch* Sånt är jobbigt! Jag har också såna ibland, och mina (i ögonlocken) brukar komma när jag är strssad eller har sovit dåligt.
    Förra sommaren hade jag ticks i ena ögat i två veckor!! Håll på att bli tokig!

• Pallas

Lamia: Urk, TVÅ VECKOR? Ja, då förstår jag att du håll på att bli knäpp!

Jaja, tänkte lägga mig och sova nu så får vi se om det är borta imorgon. Hoppas hoppas!

• ReRant

Ahaha. Känner igen det där. Det är för jävla irriterande.
    För mig dyker det främst upp när jag är trött. Försvinner alltid på en dag för mig.

• Danbala

Mmm, "för lite sömn" är den förklaring jag hört med.
    (Händer även mig ibland.)

• Tesie

Jag har hört att det kan bli så om man saknar magnesium i kroppen, men det är vad jag hört alltså!

• Pallas

Weeeeee det är borta! Fast jag har sovit rättså dåligt pga ledvärk så vi får väl se om det återkommer framåt eftermiddagen då.

• Björkeli

Nervryckningar brukar jag kalla det... o har även jag haft det i båda ögonen nu under flera dagar! Såååå irriterande!

Svar på tråden Aaaah hatar tics