• LillaSnigel

Grand Danois

Hejsan !!

Jag är en GD ägare till en 5½ mån GD kille..
    Har smått börjat med utställning, 1 gång iaf i håbolund, vi blev 2:a
    Skulle vara lite kul med tips både när det gäller uppfostran,inkallning,utställning mm.. Allt som har med vovvar att göra..

Finns det nån mer här på fl som har en Grand Danois ?

Alla tips är bra, från stora till små vovvar..

Jag har även funderat på att köpa en Chihuahua el dvärg pincher, 2005.. vill även ha lite tips på bra uppfödare och fina stamtavlor..

Hälsnigar Pia o vovven Cesar

• Svar på tråden Grand Danois
  • xerxa

måste bara säga:
    blir grymt avundsjuk
    mina två favoritraser (hundar) som jag verkligen skulle vilja ha,
    det är just grand danois och chihuahua
    :D

• LillaSnigel

xerxa--->GD kan jag säga är underbar, och dom små små chihuahuorna verkar bara vara för mysiga *ler*..
    Föresten läste din oroliga tråd, hoppas att du mår bättre...

• xerxa

LillaSnigel--->
    ja, tycker de verkar så himla goa :D
    jo tack, det är bättre, nu har den lill* rört sig
    hoppas det går bra med din GD

• LillaSnigel

xerxa---> Vad skönt. Om det är mot slutet på grav så brukar bebbarna vara lugna, nästan för lugna . Jo tackar jag hoppas oxå det.. Han e väldigt busig nu och 50 kg är mycket att hålla i och större blir han vi räknar med 85-90 kg...

• oOoJOYoOo

LillaSnigel------> Oh så söt han är!!!! eller båda två för den delen!

Ja de tog allt en bra stund för Elton allt bli rumsren oxå kanske är de rasen? . Inkallning var väl de som var lite svårt att lära sig här oxå men de har han blitt jätteduktig på nu men de tog sin tid! Trägen vinner ...träning träning träning o så ska de ju vara kul medans man tränar e klart!

Elton har varit helt otroligt lättlärd annars bara man har de rätta godiset i fickan ( korv o ost )så kan han allt *skrattar*

Skulle gärna mysa lite med Cesar o känna på de goa valphullet lite o ju så goa som där valpmagarna dom har *vetedegar * Vi har ju en Basset hound här hemma som bara är ett halv år så vi har allt valp här oxå mycket bus...men ack så härligt

GD O basseten har blivit otroligt goda vänner dom fann varanndra ifrån första stund ett riktigt radar par

• LillaSnigel

Vad härligt att dom trivs med varandra ..
    Angående rumsrenheten tror jag att det är killar i allmänhet som är svåra, hans syster var rumsren när hon var 13 v.. Jo jo somliga har det bra *hihi*..
    Det här mad inkallning o stanna kanske kommer med tiden, han e ju som sagt en valp. Ibland så glömmer man det eftersom han e sååå stor redan.. Ska prova med korv och ost kanske funkar bättre än "torrisar"..

Ja dom e så mysiga nu allt bara hänger, vi brukar säga att han har en förstor kostym .. Ja mjukis magen e bara för mysig...

Då måste eran Basset hound och Cesar vara jämn gammla...
    Måste bara fråga,, vad använder ni för foder till Elton ? Det e ju lite svårt med GD eftersom man måste tänka på magsäcksomvridningen..

Pia o Cesar

• vadskajaghetadå

dom är ju så vackra dom hundarna...urgulliga

• miya

Min man har haft en GD Harlekin, han hette Tejjo och va hur fin som helst.
    Vi är på väg att köpa en igen, finns ingen ras jag hellre vill ha...en GD eller ingen har jag sagt. Dom är så vackra, ståtliga och jag älskar dom...

Kanske inte tillför nåt men jag ville bara få min minut i etern ang dessa ljuvliga vovvar.....

Lyckliga ni som redan har en *suckar*

• LillaSnigel

Ja men visst är dom underbara...

Hoppas ni hittar en bra uppfödare, det är mycket prat och varningar är det gäller GD uppfödare.. *tråkigt*

Dessutom är dom ju super snälla med barn..

• miya

Vi funderar på att ta en från samma uppfödare som Tejjo kom från... han är helt underbar med sina hundar.

Men visst är det tragist när oseriösa uppfödare förstör som dom gör

• oOoJOYoOo

Hej!

Lilla snigel----> skrev lite i din gästbok

• Mine

Undrar hur det funkar att traska omkring med barnvagn OCH GD samtidigt... någon?

• LillaSnigel

*haha* jodå det går, lite jobbigt nu när han är valp o får syn på en pippi el igelkott.. Men annar så funkar det jätte bra

Svar på tråden Grand Danois