Andra med erfarenheter av psykopater/narcissister/sociopater?
Hej, jag undrar om det finns personer här på familjeliv som fått sina liv vänt upp & ner av en psykopat/narcissist/sociopat(antisocial beteendestörning)
Jag har barn med en psykopat och det håller på att knäcka mig.
Han slog mig, tvingade mig att ha sex med honon, han var otrogen, ljög, svartsjuk, nedlåtande och isolerande under vårat 8-månader långa förhållande. Jag var 16 och han 23 (Idag 18 och 25)
Jag anmälde honom men han lyckades slingra sig loss och blev frikänd.
Idag är vi i en vårdnadstvist där han kalla mig mig helt obefogat för alkoholist, knarkare, barnmisshandlare och snackar skit om mig för alla han träffar. Han vill ändå att vi ska umgås mer, att jag och sonen ska sova över hos honom, gå i parterapi för att glömma det gamla och resa tillsammans. Han behandlar sonen som en accessoar, han åker med sonen (som är 15 månader) utan bilbarnstol, ger honom chips och läsk istället för riktig mat, det enda de gör på umgängen mellan 9-17 är att sitta på ett kafé medan sonen sover i sina vinterkläder och pappan förstår varför barnet svettas. Jag känner mig helt maktlös. Han ljuger och får bara sympati från tingsrätten.
Det har gått så långt att jag har blivit djupt deprimerad och självmordsbenägen, men jag tänker inte göra det sålänge att jag vet att barnet kommer att hamna hos pappan om jag skulle.
Eller att jag tänker flytta med min son från min hemstad med min släkt och mina vänner bara för att slippa ta hans skit
Vad är era erfarenheter av psykopater, hur klarar ni er?
www.psykopati.se/ (Bra information)