• Anonym (Linn)

Andra med erfarenheter av psykopater/narcissister/sociopater?

Hej, jag undrar om det finns personer här på familjeliv som fått sina liv vänt upp & ner av en psykopat/narcissist/sociopat(antisocial beteendestörning)

Jag har barn med en psykopat och det håller på att knäcka mig.
    Han slog mig, tvingade mig att ha sex med honon, han var otrogen, ljög, svartsjuk, nedlåtande och isolerande under vårat 8-månader långa förhållande. Jag var 16 och han 23 (Idag 18 och 25)
    Jag anmälde honom men han lyckades slingra sig loss och blev frikänd.

Idag är vi i en vårdnadstvist där han kalla mig mig helt obefogat för alkoholist, knarkare, barnmisshandlare och snackar skit om mig för alla han träffar. Han vill ändå att vi ska umgås mer, att jag och sonen ska sova över hos honom, gå i parterapi för att glömma det gamla och resa tillsammans. Han behandlar sonen som en accessoar, han åker med sonen (som är 15 månader) utan bilbarnstol, ger honom chips och läsk istället för riktig mat, det enda de gör på umgängen mellan 9-17 är att sitta på ett kafé medan sonen sover i sina vinterkläder och pappan förstår varför barnet svettas. Jag känner mig helt maktlös. Han ljuger och får bara sympati från tingsrätten.

Det har gått så långt att jag har blivit djupt deprimerad och självmordsbenägen, men jag tänker inte göra det sålänge att jag vet att barnet kommer att hamna hos pappan om jag skulle.
    Eller att jag tänker flytta med min son från min hemstad med min släkt och mina vänner bara för att slippa ta hans skit

Vad är era erfarenheter av psykopater, hur klarar ni er?

www.psykopati.se/ (Bra information)

• Svar på tråden Andra med erfarenheter av psykopater/narcissister/sociopater?
  • Anonym (Vilma)

För många år sen blev jag ihop med en kille som var helt underbar! Han var den snällaste, mest omtänksamma kille jag någonsin hade träffat. Han gjorde allt för mig, och satte mig nästan på piedestal. När jag var sjuk så sjukskrev han sig från jobbet för att vara hemma och ta hand om mig. När jag kom hem, full som attan, mitt i natten, gick han upp för att ta hand om mig. Han lagade mat åt mig, ordnade pengar om jag var pank, körde mig till jobbet så att jag skulle slippa ta bussen, åkte och handlade åt mig. Ja, allt gjorde han, precis allt. Han var extremt lyhörd och väldigt omtänksam. Inom ringde dock en varningsklocka som sa att det hela var för bra för att vara sant.
    Till slut insåg jag att jag inte var kär i honom längre. Det var en jättejobbig period för mig innan jag bestämde mig för att göra slut. Det var så jobbigt, för han var ju helt underbar och jag ville verkligen inte såra honom. Men jag insåg till slut att jag ju inte kunde fortsätta vara ihop med honom om jag inte hade kvar känslorna för honom.
    Så jag gjorde slut, och han bröt ihop. Han blev fullständigt knäckt.
    Efter en vecka vände det helt plötsligt. Han började hota och förfölja mig. Bröt sig in i min lägenhet vid flertalet tillfällen, kallade mig för "jävla hora", stid utanför min lägenhet, ringde och sa att om jag gick utanför dörren skulle han slå ihjäl mig. Detta pågick i ett år, tills jag flyttade till en annan stad, skaffade hemligt telefonnummer, och hemlig adress. Sen dess har jag varken sett eller hört av honom...
    Det är fruktansvärt att hamna i en sån här situation!

• lesfleurs

Jo jag har levt med en sådan man, han sitter på rättspsyk nu.
    Jag känner verkligen med dig, det är så svårt när de är så manipulativa och charmiga så att man tror nästan att det är man själv som är sjuk.
    Ta kontakt med någon kvinnojour i närheten, du måste ju få hjälp på något sätt.

Kram! 

• Anonym (clean cut)

Jag följer avtalet till punkt och pricka, överlämningar sker via förskola, endast minimal kontakt via mail.

Det gäller att klippa så mycket det bara går, främst känslomässigt, komma ut ur dimman/nätet.

Lever mitt liv till fullo med barnet och fösöker bli det "vaccin" som h*n kommer att behöva.

Här finns andra

http://www.prickigaboken.se/visainlagg2.php

Styrkekram

• Anonym (här med)

Jag har också levt med en sån man, 12 år tog det innan jag förstod vad han gjorde när han bröt ner mig psykiskt tills jag var färdig att ta livet av mig. Jag träffade dock en bra terapeut som hjälpte mig att få modet att ta mig ur relationen.
    Idag ligger vi i vårdnadstvist och han har lyckats manipulera soc såpass att vårdnadsutredningen pekar mot mig trots fysiska bevis på vanskötsel av barnen OCH att han bryter mot domslutet som blev av den muntliga förberedelsen.

Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till i den här situationen... skulle vilja bryta helt med honom, men då förlorar jag barnen :(

• Oldcar

Linn!

Finns bara ett råd, som nämnts tidigare; Läs www.psykopati.se. läs länge och noga.  Där finns troligen svar på alla dina frågor och känslor.
    Din starka känsla av underläge och värdelöshet är framkallat av din psykopat. Det finns beskrivet i texken.
    Försök att köpa och läsa boken Psykopatens värld av Robert Hare. Där finns också stöd för dig.
    Kan vara farligt att ha den boken hemma!

Du måste dessutom ha stöd, inte mot honom utan för att långsamt få tillbaks din självkänsla. Det måste vara någon som orkar ge dig ett riktigt stöd - inte utnyttja dig ytterligare!

Det finns troligen ingen återvändo, du måste bli fri från honom till varje pris.
    Tänk på att en psykopat är inte ond men han gör ont,
    en psykopat är inte sjuk men han saknar empati,
    En psykopat kan inte ändra sig för han har inte den egenskapen.
    En psykopat har inget behov av att bli omtyckt, han måste bara vinna.
    En psykopat väljer sanning eller lögn efter vad han själv vinner mest på.

Förbered allting för att skydda dig och barnen innan du gör något avgörande.
    Situationen kan bli farlig.

Jag vet, jag har kämpat i 6 år mot det stora internationella läkemedelsföretaget där vi bor.
    Jag kämpade för att rädda min fru, som blev utsatt för en psykopat efter att ha jobbat i företaget i 39 år.
    Företaget ställde sig helt på psykopatens sida - tills vi vann - då fick han sparken.

Det finns lösning för dig också men sök stöd. 

• Marie56

hej
    Du rättsmedecinska gå till de få ett intyg de ser gamla skador du ska flytta till hemlig adress så ni får läkas med stötta av samhället eller vänner.Så bara väck från han.kram 

• Anonym (Japp)

Har varit gift o har barn med en person som har flera drag av dessa störningar. Gjorde en psykopat test o han prickade in alla utom tre punkter.

Så länge allt fungerar runt i kring honom så fungerar han helt okej. Då kan man vissa dagar få för sig att han faktiskt är normal. Men sen vet man att det alltid brakar vid minsta lilla motstånd osv.
    Separationen var inte lätt o jag fick lura ut honom här i från. Till sist träffade han en ny och ingen kunde vara gladare än jag. Dock hör han ändå av sig mer eller mindre hela tiden. Ska ha någon slags kontroll över mig o mitt liv. Nu ska han ha barn med den nya snart så det har faktiskt varit rätt lugnt på senaste men jag vet att det kommer om man säger som så. Hur deras relation är kan man bara spekulera i men jag har hört av grannar mm att det brukar va livat där...tycker synd om henne.

Jag vet hur jag ska hantera honom för att det ska fungera hyfsat men ibland orkar man inte o då är det igång. Man måste liksom lura honom att han har rätt och vinkla allt man vill till att det är det bästa och enda för honom, svårt att förklara! Allt är alltid på hans villkor o han kan lätt ställa in sina dagar o tycka att jag bara ska gilla läget på det men själv skulle han aldrig gå med på något som jag vill ändra osv.
    Att inte ha kontakt alls är ju omöjligt då vi har barn annars hade jag överhuvudtaget inte pratat med männsiskan.

Orkar inte gå in på hur han varit men han ljuger om det mesta, är aggressiv o våldsam, hotar folk, är otrogen, slösar andras pengar, manipulerar osv.

• BengtH

Så länge allt fungerar runt i kring honom så fungerar han helt okej. 

Stämmer att narcissisten är trevlig och glad så länge han har situationen under kontroll, men då nån trotsar eller kritiserar honom, så bryter helvetet ut, han blir ursinnig.
Svar på tråden Andra med erfarenheter av psykopater/narcissister/sociopater?