• EmmaL

Någon som har erfarenhet av Circadin till barn?

Hej Jag har en Dotter med jätte jobbig sovångest. Först fick hon Theralen men hjälpte inte Nu har hon fått Cirkadin, men jag tycker det inte hjälper alls..
    Behöver hon gå in sig på de??

Hjälp!! tar all info ni kan ge..
    Tack!!

Circadin?
  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Circadin till barn?
  • Jenny Hä

Vi har det åt sonen , det tog nån vecka innan den började hjälpa riktigt på han tyckte jag , men sen har det funkat kanon .

• EmmaL

Oki Min dotter på 2 år har ätit de i 4 nätter och det har inte hänt något än hon blir lugn på kvällen och somnar gått men sen vaknar hon flera ggr under natten..

• Jenny Hä

Det är ju inte sömnmedicin detta utan det är ju som vi säger "varvanermedicin" det är ju lite lugnande så sova bättre på natten ska don ju inte göra av medicinen men dom ska vara ner lättar o slappna av o kunna somna av dom .

• EmmaL

Jaså!! till mig sa läkarn att hon skulle sova bättre oxå..vi hade theralen förut men det hjälpte inte heller så då fick vi denna..

• Angels

Circadin är melatonin. Melatonin finns i vår hjärna och är det som gör att vi somnar. Circadin har sk depot-effekt dvs den verkar flera gången. Vanligt melatonin gör bara att man somnar, men vaknar man sedan så hjälper den inte längre. Tanken med circadin är att den ska verka igen om man vaknar, så man somnar om. Eftersom melatonin är naturligt för kroppen så är circadin inte särskilt farlig att ta. Det som händer på sikt är att kroppen minskar sin egen melatonintillverkning. Tycker du ska ge tabletten några nätter till och kvarstår problemet, så skulle i alla fall jag prova något starkare. Vet man varför hon har sovångest?

• Jenny Hä

När ger du medicin på kvällen ? Det tar ca 2 timmar innan Circadin verkar fullt ut .

• EmmaL

Snabbmakaronen : VI hade jätte jobbigt hon sov i en timmars intervaller hela nätterna. och När Vi sa att "NU ska vi sova " fick och får fortfarande panik. Vill inte sova skriker hon och vaknar även på nätterna och skriker de.
    Vände mig till barnsjukhuset.

Angels: Jag ger henne 2 tabletter 1-2 timmar innan hon ska sova..
    Ja det har varit mycket i vårat liva hela år 2010 så det kan bero på de.. Tack för Ett jätte bra svar :)

• 2barnsmorsa

Min dotter är snart 9 månader. Skricker panikartat och otröstligt mer eller mindre nätterna igenom. ibland vaknar hon och kan vara vaken i timmar på nätterna. mellan 19-07(08) kanske vi är uppe 24-30 gånger...(ja jag skojar inte)

• Angels
    EmmaL skrev 2011-01-09 16:08:46 följande:
    Snabbmakaronen : VI hade jätte jobbigt hon sov i en timmars intervaller hela nätterna. och När Vi sa att "NU ska vi sova " fick och får fortfarande panik. Vill inte sova skriker hon och vaknar även på nätterna och skriker de.
    Vände mig till barnsjukhuset.

Angels: Jag ger henne 2 tabletter 1-2 timmar innan hon ska sova..
    Ja det har varit mycket i vårat liva hela år 2010 så det kan bero på de.. Tack för Ett jätte bra svar :)
    Två tabletter till en 2-åring. Det är mycket det. Hur ger du tabletterna? Eller rättare sagt, hur får du i henne dem?
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Circadin till barn?