Öroninflammation!
Hej på er alla!
Idag har jag kännt mej som en usel mamma,det hela började med att min lilla tjej har varit sjuk till och från, ni vet lite lagom feber och sen har det gått över,hon har haft snuva en längre tid och även hosta.
Sen häromnatten så hosta hon så jag blev riktigt orolig,jag var med henne på BVC och rådfrågade lite angående febern och hostan,jag fich till svar att ;oj oj det är så vanligt att de har detta till och från i denna åldern..FINE tänkte jag ,då går det väl över,,,men icke,
igår natt så skrek hon igen å vakna till å från å jag kunde riktigt höra :aj aj aja jja,,
Hon sov jämte mig å kunde ändå inte sova,,hon vred av å an,,hon har hållt på så här ett tag så jag t'nkte att det kanske är en period som hon är inne i(varför trodde jag inte att hon hade ont,hon som alltid sover i sin egen säng somnar utan skrik å pip,är världens godaste)..Sen igår kväll fick jag nog å åkte in till akuten;;dubbelsidig öroninflammation!
Jag fick pencellin å idag så mår hon redan mycket bättre,å hon somnade utan ett ljud för att sova sin lilla förmiddagstupplur.
Jag är lite besviken på Bvc;hon lyssnade inte riktigt på mej å ville inte ens göra nån undersökning ,inte ens lyssna på bröstet.sen sa hon att om hon äter å allt annat verkar bra ,så är det ingen fara,.Det är bara det att Hedda älskar mat å hon åt åt ändå,fast hon var dålig,hon var glad på dagarna å var sig själv så hur lätt är det då att misstänka nåt?
Det var bara när jag skulle lägga henne som detta problemet uppstod, hon skrek,å liksom ojade sig,,inte så där hysteriskt,..ush vad svårt..men nu är det iallafall klarlagt vad det var.skönt
Tänkte höra om det är några mer som haft barn runt 10 månader eller så som haft öroninflammation på sina små? Å det här med öronbarn hur yttrar det sig?
Finns det nåt man kan göra själv??
Jag behöver råd å tips!!
Kram på er alla!!