• Eliin

Öroninflammation!

Vår dotter har hållt på i förra veckan att vrida med huvudet när man ska lägga henne och gråtit, men jag har inte haft en aning om vad det varit. Har trott allt från tänder till en jobbig period.

Vi åkte in akut i lördags kväll då vår dotter fick svårt att andas. Doktorn konstaterade bara dubbelsidig öroninflammation... skickade hem oss med ett recept på penicillin och sa ingenting om andningssvårigheterna.

2 timmar senare åkte vi in med ambulans med en dotter som chippade efter andan. Då hade hon fått RS-viruset och fick behandlas med adrenalin var tredje timme...=(

Så dessa läkare kan man bli måttligt förbannad på!!

• Eliin

Vanilj: Japp man hör att andningen är ansträngd, men det är inte långa vägar i närheten av hur det va i lördags och söndags... Jag har skrivit en tråd här på FL om hur det gick till om du vill läsa.. så svårt att förklara..!

• Eliin

vanilj: jag har fått bricanyl m.m. så det är ingen fara med henne nu.. Hon är feberfri och pigg och har börjat äta som hon ska.. har dessutom pratat med BVC i dag och snoret har ändrat färg från tjockt grönt till tunt flytande så hon är på bättringsvägen.

Pencillinet har hjälpt till jättemycket också.

Svar på tråden Öroninflammation!