• Moi Je Joue

    i vilken vecka fick ni bristningar?

    i vilken vecka fick ni bristningar, om nu nu fick några och var satt dom?

  • Svar på tråden i vilken vecka fick ni bristningar?
  • Tiiiiger

    Ni som INTE fick bristningar, hade ni några sen tidigare? Dvs, när ni kom in i tonåren och sådant?

    är själv smal, har alltid varit det, men har så enormt mkt bristningar på brösten (som är smååå) och rumpan/låren... Och nu när jag plussat så är jag jätterädd att min mage kommer att bli förstörd efter en grav. :(

    Visst det kommer ut ett mirakel, men bristningar är kanske inte det finaste, hatar mina =/

  • J3O

    Jag fick under tonåren på bröst samt rumpa. Dom syns knappt idag.
    Jag är på min andra gravidetet v37 på fredag. 

    Jag är smal/normal och har inte fått några bristningar alls i samband med mina graviditeter.

    Både min syster och mamma har fått mycket bristningar på mage/rumpa/bröst, de är något
    överviktiga båda två, dvs inte alls samma "kroppsbyggnad" som jag har.

  • Papayia

    Jag är normalbyggd (när jag inte är gravid  ) Jag hade inte bristnongar sedan innan. Fick på insidan låren och på höfterna båda gångerna runt v 25. Jag lägger mitt fett på höfter, lår o rumpa om det nu spelar ngn roll.
    Första barnet kom 2 v tidigt och inte en fartrand på magen fick jag, får se denna gången hur det blir...hoppas att de håller sig till där de varit innan iaf...

  • mmylove

    Jag fick första bristningen i v.38, sedan gick det fort så var hela nederdelen av magen, höfterna och ryggen full.

  • Linn och Robin

    Första barnet i v.31. Med andra inga alls. Gravid med tredje i v.33 och anar några strimmor, får se om de blir fler..


    Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • saltflingan

    Fick mina 2 veckor efter förlossningen. Lite på nedersta delen av magen bara. Bryr mig inte om det för min kropp är som en flodbädd iaf sen tonåren.

  • ludan8

    Runt v,20 började jag få på insida lår, lite tidigare på brösten.. magen är där bara pyttelite på sidan.. Men det dyker säkert upp massor innan denna graviditeten är över..

  • theklow

    Med dottern fick jag bristningar tidigt i graviditeten på lår och bröst och senare in även på höfterna, men fick bristningarna på insidan av låren under förlossningen. Nu väntar jag tvillingar och har än så länge ( ta i trä) klarat mig utan fler:) är i v 30.

  • Decembra

    Första: v.41, på övertiden kom de jävlera.. fylldes på EFTER förlossningen också. Mest runt naveln.
    Andra: v.25 var det dags att fylla ut på sidorna, lår, bröst. yeeey.


    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • SC11

    I vecka 35 smög dom sig fram under magen. Är nu i vecka 38 och ja, dom har blivit värre..Känns som huden spricker. Mamma hade mkt bristningar.

    Fick lite bristningar på höfter och lår i tonåren, men dom har bleknat och jag har aldrig stört mig på dom.
    Dessa trodde jag inte skulle påverka mig, eftersom bristningarna hör ihop med gravditeten.. MEN jag mådde och mår rätt dåligt över dom. Hoppas att dom försvinner sen!

Svar på tråden i vilken vecka fick ni bristningar?