Inlägg från: sommartjejen1 |Visa alla inlägg
  • sommartjejen1

Rädsla inför förlossningen, tips?

Jag va inte rädd mewn mest nervös när jag skulle få mitt första barn nu i augusti. har hela tiden tänkt at tut ska han på ett eller annat sätt och ont komme rdet göra MEN det finns så mycket smärtstillande och hjälp som man kan få om man vill....Jag tänkte hela tiden på de stackars kvinnor som föder typ i djunglen utan bedövning och utan hjäölp.Fixar dom det så fixar jag det och om det är så hemskt så skulle folk int eha mer än 1 barn=)..

Jag gick med kraftiga förvärkar i 2,5 dygn innan jag kom in på förlossningen.......låg 11 timmar innan han kom ut. MEN det va den underbaraste och häftigaste upplevelsen någonsin! Visst i mellan åt tror man att man ska dö, MEN det går så snabbt över....man kan inte styra ett skit kroppen gör allt jobb..känns som om man står sidan om och tittar på. Dagen efter sa jag att jag hade kunnat föda igen...fast jag sprack mycket osv.... Längtar tills man ska föda nästa barn.Det va en sådan häftig upplevelse!!!!"

Du har något coolt att se fram emot !! Tänk så istället, det är värt all smärta

Jag klarade mig på bara lustgas och det kommer jag köra på nästa gång också.......

lycka till snart har du din lilla bebis i famnen och konstigt nog när barnet är ute har man glömt hur allt va

Svar på tråden Rädsla inför förlossningen, tips?