Inlägg från: 7 små apor |Visa alla inlägg
  • 7 små apor

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Du försökte inte ens be om ursäkt å dotterns vägnar?

• 7 små apor
    Jezamine skrev 2011-01-08 17:44:29 följande:
    Jag funsderade också på det? Men det är ju alltid den andras fel el hur?
    Jo många verkar resonera så.

Det är rätt självklart att man ber om ursäkt tycker jag men så har jag å andra sidan både sunt förnuft och är väluppfostrad.
  • 7 små apor

Det måste förresten sett rätt kul ut när den gamla damen sparkade tillbaka. 115cm i strumplästen innebär att man inte når hela vägen ner till golvet. Vilket i sin tur innebar att tanten drog upp benen till haken för att känga till barnet.

TS. Kan du beskriva det exakta händelseförloppet?

• 7 små apor
    Cinza skrev 2011-01-08 17:52:04 följande:
    Var inte kvinnan i 50-60 års åldern?Man är väl knappast varken  gammal eller tant redan då? Bara en refeltktion...
    Gammal och/eller  tant kan man bli redan i 20års åldern.

Sedan beskriver TS att personen hade en vidig tunga. Det är underförstått att det måste handla om en långsmal tudelad sådan.
    Kontentan är att en skräcködla med tudelat tunga endast kan handla om Kommodovaran. Tacka fan för att TS skrek och sprang iväg åt andra hållet.

Vem skulle inte göra det i det läget, på ett pendeltåg och helt okopplad?
  • 7 små apor
    7 små apor skrev 2011-01-08 17:48:29 följande:
    Det måste förresten sett rätt kul ut när den gamla damen sparkade tillbaka. 115cm i strumplästen innebär att man inte når hela vägen ner till golvet. Vilket i sin tur innebar att tanten drog upp benen till haken för att känga till barnet.

TS. Kan du beskriva det exakta händelseförloppet?
    Nu när du spottat ur dig årets längsta inlägg kanske du kan besvara denna också?
  • 7 små apor
    hedersknyffel skrev 2011-01-09 00:04:33 följande:
    Har inte läst tråden men jag är säkert inte den förste som får WT-vibbar!? Se till att ungarna dina uppför sig ordentligt även på pendeln! Du borde ha reagerat och bett om ursäkt för ditt barn (om det inte har lärt sig det självt) och sedan borde du ha förklarat för den äldre damen att hon skall be om ursäkt till ditt barn. Alla betedde sig konstigt i den här historien (kom ni med pendeln från Märsta möjligtvis?).
    Inte WT precis utan andra vibbar. Oskyldig

Utrymmet mellan sätena är inte speciellt generöst på pendeln. För att sparka ett barn på 115 cm innebär det att man måste knyckla ihop sig och dra upp knäna till hakan ungefär.

Trovärdigt? Jomenvisstserru...
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter