Inlägg från: Kokomo |Visa alla inlägg
  • Kokomo

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Ja du borde ha reagerat på ett annat sätt, i synnerhet som din dotter var med. Nu har dottern lärt sig att det är okej att svära och angripa folks utseende och ålder om man blir arg istället för att vara lite konstruktiv.

• Kokomo
    MrC skrev 2011-01-08 19:56:41 följande:
    Kokomo skrev 2011-01-08 18:24:23 följande:
    Ja du borde ha reagerat på ett annat sätt, i synnerhet som din dotter var med. Nu har dottern lärt sig att det är okej att svära och angripa folks utseende och ålder om man blir arg istället för att vara lite konstruktiv.
    Nej, ska jag be om ursäkt när kärringen sparkar min dotter? Är du från vettet?
    Var i mitt inlägg skrev jag att du skulle be om ursäkt? Om du inte förstod mitt inlägg så menade jag alltså att du skulle valt helt andra ord och formulerat dig på ett annat sätt när du sa till kvinnan, istället för att svära och kalla henne gammal och ful. På det viset tycker jag alltså att du skulle reagerat på ett annat sätt, ja.
  • Kokomo
    Mariohn skrev 2011-01-09 00:04:05 följande:
    Hade du sagt "Nu går du härifrån och stiger av bussen eftersom du sparkar andra passagerare" hade du gjort helt rätt. Men du sjönkt ill samma nivå och kom med slagord och kommandon.
  • Kokomo
    Skogsflickan skrev 2011-01-09 01:25:42 följande:
    Du gjorde rätt! Hade det varit min son hon sparkat på hade hon fått smaka på ett slag 100ggr värre sen hade hon kunnat larma polis,brandkår,militär, fan o hans moster...INGEN rör mitt barn obestraffat oavsett om det är vuxna eller minderåriga..
    Eh?
    Så om ditt barn bråkar med någon klasskompis på skolgården så kommer du stormande och det andra barnet "ska få smaka på ett slag 100 ggr värre"?! Så sunt.
  • Kokomo
    Skogsflickan skrev 2011-01-09 02:03:53 följande:
    Ja visst är det? Vem har sagt att jag tar det med den ungen under skoltid?Eller att det är just JAG som gör det på den andra ungen? Men jo, ingen rör min unge! Oavsett vad ni heliga mödrarna på fl tycker...
    Haha, så du hade typ lejt en torped att spöa upp den andra ungen? Ingen rör din unge, men andras ungar får man gärna ge sig på med andra ord?
    Ja jävlar vilka människor det finns. Det är först när jag kommer till fl som jag förstår varför samhället ser ut som det gör.
  • Kokomo
    MrC skrev 2011-01-09 03:16:05 följande:
    Kokomo skrev 2011-01-08 20:22:11 följande:
    Var i mitt inlägg skrev jag att du skulle be om ursäkt? Om du inte förstod mitt inlägg så menade jag alltså att du skulle valt helt andra ord och formulerat dig på ett annat sätt när du sa till kvinnan, istället för att svära och kalla henne gammal och ful. På det viset tycker jag alltså att du skulle reagerat på ett annat sätt, ja.
    Affekt! Jag sa vad min dotter tänkte.
    Ja, jag har förstått att du handlade i affekt. Givetvis. Men i trådstarten efterfrågar du om du gjorde rätt eller om du borde handlat på ett annat sätt och min åsikt är att du inte gjorde rätt. Dock undrar jag varför du ens startade tråden då du inte alls verkar vara intresserad av andra personers åsikter utan enbart försvarar ditt beteende och uppmuntrar folk som håller med dig. Blir rätt ointressant då.
    Att kalla någon ful och gammal leder ingen vart utan effekten blir snarare att personen ifråga inte alls tar till sig av dina åsikter om händelsen. För jag antar att poängen med ditt utbrott var att markera att så gör man inte. Eller? Då hade det i mina ögon varit långt bättre att säga det istället för att bete sig barnsligt och pinsamt som du gjorde.
    Gjorde det ont på din dotter eller började hon gråta för att hon blev rädd? Tror du att kvinnan var helt frisk?
  • Kokomo
    Pleco skrev 2011-01-10 11:25:19 följande:

Det jag reagerar mest på när jag läser tråden är hur många skriver att dom minsann hade reagerat hundra gånger värre och till och med sparkat och slagit kvinnan. Jag hoppas verkligen att folk inte skulle göra det på riktigt, för det är verkligen inte ok. Läskigaste är nog mamman som skulle skicka folk på ett litet barn som varit elak mot hennes barn, vart är världen på väg?

Håller med.
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter