MrC skrev 2011-01-09 03:16:05 följande:
Kokomo skrev 2011-01-08 20:22:11 följande:
Var i mitt inlägg skrev jag att du skulle be om ursäkt? Om du inte förstod mitt inlägg så menade jag alltså att du skulle valt helt andra ord och formulerat dig på ett annat sätt när du sa till kvinnan, istället för att svära och kalla henne gammal och ful. På det viset tycker jag alltså att du skulle reagerat på ett annat sätt, ja.
Affekt! Jag sa vad min dotter tänkte.
Ja, jag har förstått att du handlade i affekt. Givetvis. Men i trådstarten efterfrågar du om du gjorde rätt eller om du borde handlat på ett annat sätt och min åsikt är att du inte gjorde rätt. Dock undrar jag varför du ens startade tråden då du inte alls verkar vara intresserad av andra personers åsikter utan enbart försvarar ditt beteende och uppmuntrar folk som håller med dig. Blir rätt ointressant då.
Att kalla någon ful och gammal leder ingen vart utan effekten blir snarare att personen ifråga inte alls tar till sig av dina åsikter om händelsen. För jag antar att poängen med ditt utbrott var att markera att så gör man inte. Eller? Då hade det i mina ögon varit långt bättre att säga det istället för att bete sig barnsligt och pinsamt som du gjorde.
Gjorde det ont på din dotter eller började hon gråta för att hon blev rädd? Tror du att kvinnan var helt frisk?