Inlägg från: Bibbidi |Visa alla inlägg
  • Bibbidi

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Har bara läst TS.

Gud vad du överdrev... du skrev själv att kvinnan sparkade till lite lätt på din dotter och sedan stället du dig upp och i princip gallskriker (eller pratar väldigt högt) att hon var en gammal, ful kärring.

Du verkar oppfostrad och (förlåt) en person som överreagerar väldigt lätt.

Om jag hade suttit i vagnen och beskådat spektaklet så skulle jag tyckt du var pinsam och sedan har jag tyckt synd om din dotter som var där med dig, du ska ju vara en rollmodell eller hur?

Det vore bättre om du istället, som vanliga människor Flört, hade sagt till kvinnan att inte sparka på din dotter och sedan frågat henne varför hon gjorde så. Nu ställde du till en scen och det är det som jag tycker är så överdrivet!

Du frågade efter ärliga svar och jag har nu gett dig mitt.

• Bibbidi
    LaFontaine skrev 2011-01-08 19:58:40 följande:
    Jag tycker mest att det var ohyggligt fegt att inte våga säga ifrån direkt till kvinnan ifråga. Det är verkligen inte att stå upp för sin åsikt eller att skälla ut nån. Man skämmer mest ut sig själv tycker jag.
    Precis. Påminner om klasskamrater man hade i högstadiet som istället för att konfrontera personer som de irriterade sig på så var de tvunga att stå och gapa hemskheter istället, och när väl personen som blivit "påhoppad" kom fram för att konfrontera dem angående deras beteende så flydde de fältet...

Så man stod där, lite längre bort, och skakade på huvudet och tyckte de flyende var fega höns. Hur svårt ska det egentligen vara att ställa sig öga emot öga med någon och säga vad man egentligen tycker om någon annans dåliga beteende?

Man skämmer verkligen endast ut sig själv när man beter sig på det viset (ropa glåpord och sådant menar jag).
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter