Inlägg från: Jahajaj |Visa alla inlägg
  • Jahajaj

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Ettan90 skrev 2011-01-09 00:27:29 följande:
    Men VA  I HELvETE?? vart är kärringen nu?? kom igen nu, vi måste samla ett gäng och sparka på kärringjefeln!!!

Nä men hörru, VISST att man blir arg, men man kan välja sina ord.
    Hahahaha, jamenvisst :D

Tycker att man aldrig ska sjunka så lågt att man går till personangrepp på det där sättet... inför sitt barn dessutom. Mogen kille!
  • Jahajaj
    Ettan90 skrev 2011-01-09 00:49:35 följande:
    mogen kille? var? va?? jag???
    Menar att TS är mogen (not).

Skrattade gott åt ditt inlägg dock :)
  • Jahajaj

Agerar du fortfarande i affekt? Annars tycker jag du kan sluta kalla kvinnan för "ful gammal kärring". Vill du ha folks åsikter eller vill du bara höra att du gjorde rätt? Du har ju ändå din åsikt helt klar eftersom du försvarar allt du gjort/sagt.

• Jahajaj
    ragatan skrev 2011-01-09 11:54:49 följande:
    Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Hur gammal är du TS? Du ka n inte vara 14 eftersom du har en dotter som är 5, men man undrar ju.

Det är omöjligt att svara på varför kvinnan gjorde som hon gjorde, av elakhet, ett missriktat försök att ta udden av situationen och skoja till det eller om hon bara saknade sociala spärrar. Alldeles oavsett varför så står din reaktion inte på något vis i relation till vad som skedde.

På vilket sätt skulle din reaktion (höja rösten, kasta tillnamn och svära) lära din dotter hur man agerar på ett vuxet och genomtänkt sätt i en ovanlig situation?  Om du varit 14 hade man kunnat skylla på din låga ålder, bristande mognad och avsaknad av livserfarenhet. Nu framstår du bara som obehärskad och oförskämd.

Kvinnans uppförande, oavsett orsak var fel, men ditt uppförande var inte ett spår bättre. Två fel gör inte ett rätt. Det enda din dotter lärde sej var att reagera med en ökning av aggression. Man ska inte tåla vad som helst, man ska lära sina barn att stå upp för sej själva, men jag hittar inget försvarbart i ditt beteende. Det enda ditt barn lärde sej var att reagera på ett dåligt beteeende med ett ännu sämre beteende. Sandlådebråk, som snabbt kan urarta till något mycket värre.

Det är inte konstigt att det finns så många barn som har svårt att kontrollera sina impulser när deras föräldrar inte bara uppmuntrar det, utan verkar föregå med (dåligt) exempel.
    Nej, jag skulle inte låtit händelsen som TS beskriver passera, men min reaktion hade varit i proportion till vad som faktiskt skedde.
    Håller med exakt allt ovan!
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter