Inlägg från: Blackbird |Visa alla inlägg
  • Blackbird

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Mjolle skrev 2011-01-09 00:44:37 följande:
    Äh, ibland blir man förbannad! Att sparka till ett barn tycker jag är långt värre än att höja rösten lite eller kalla någon kärringj*vel.

Kunde hon väl ha, om hon beter sig så. :)

(sen vill givetvis FL's förenta moralkår gå till angrepp mot TS, som det brukar vara.. ;))   )
    Conscience is dead
  • Blackbird
    roflmao skrev 2011-01-09 12:02:01 följande:
    Du tycker alltså att TS föregick med gott exempel genom att skrika och svära och kalla någon "kärring"? Tänk så olika vi ser på språkbruk. Antar att det har med mognad och utbildning att göra.  
    Menar du att man ska bete sig "akademiskt"? Men OK, då skulle han kunna hitta lämpligare synonymer till de ord han valde för att låta mer akademisk när han skällde ut henne. "...för vi skall ej sitt bredvid detta oangenäma, föråldrade mähä!". 

Conscience is dead
  • Blackbird
    roflmao skrev 2011-01-09 12:25:57 följande:
    Du är inte så smart va?
    Ah, tänk att jag var nära att falla för den lätta. Du är bara ute efter att bråka och förnedra? Drömmer Aja, det är inget jag gillar att göra så jag sätter punkt här.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    solens skrev 2011-01-09 13:12:55 följande:
    Du reagerar väldig arrugant,och hårt så fort någon ge dig respons och lite kritik.
    Om du tror att du ha reagerat rätt, varför lägger du ett inlägg att en  ( gammal kvinna )"sur kärring" betedd sig så mot dig??
    Du vill antagligen en bekräftelse, av oss som läser din inlägg, eller hur ??
    Hur skulle hon ha beskrivit dig?, vad tror du , vad hade hon ha skrivit om dig???
    Hon kanske ha råkat sparka på din dötter, men du da, hur har du reagerat inför folk??
    Hur har folk uppfattad dig som person ?

Så barnslig och omoget  bete du dig, att du har all rätt bete dig hur som helst. Och jag syftar även på de andra som beter sig som du och stödjar dig i denne tråd.
    Det antyder att jag borde ta åt mig och känna mig barnslig och omogen?

Fast om man ska jämföra dig och mig, har jag till skillnad från dig aldrig kallat någon i tråden för något kränkande. Du får helt enkelt förstå att vi alla ser detta genom olika perspektiv. Att vi alla har olika referensramar.

Visserligen finns det bra och mindre bra sätt att agera på. Vissa av oss tycker inte att det är så farligt att verbalt ge tillbaka. Att det inte var farligt att i detta fall reagera lite starkare och visa sin ilska.

Conscience is dead
  • Blackbird
    hedersknyffel skrev 2011-01-09 13:56:51 följande:
    Får du ont i huvudet när du tänker, är det jobbigt sas?
    Lite lamt försök där  
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Add3 skrev 2011-01-09 14:04:26 följande:
    Verkar inte speciellt högutbildat att skriva 'lär dig läsa din lilla analfabet'...Skrattande
    Om man läser fler inlägg här där man använder mindre vårdat språk gentemot "meningsmotståndare" så ser man fler som inte verkar speciellt högutbildade, eller ens tillräckligt mogna för att debattera. 

Nu menar jag inte dig, utan fenomenet som råder i tråden där folk försöker "kränka" varandra istället för att diskutera sakfrågan. Det har snarare bildats en "ond" sida och en "god" sida där fokus ligger på att dumförklara varanda. Och ingen av sidorna lever upp till inställningen att det är fult att kalla någon för något fult.

Conscience is dead
  • Blackbird
    Harlow skrev 2011-01-09 20:11:20 följande:
    Just det tycker jag bevisar hur smart du är! :o)
    Håller f.ö. med dig helt.
    {#emotions_dlg.flower} Dito...
    Conscience is dead
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter