Inlägg från: Kazeer |Visa alla inlägg
  • Kazeer

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Nej, jag tycker inte att du gjorde rätt. Du hade kunnat framföra vad du tyckte om händelsen utan att använda invektiv och svordomar.

Kvinnan i fråga gjorde inte heller rätt som rörde vid din dotter med sin fot men du hade kunnat välja dina ord bättre.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    ThildasMamma skrev 2011-01-09 14:59:54 följande:
    Kazeer- det är lätt att va domare..... Lättare att va efterklok
    Det må så vara. Men du skulle inte komma på mig att kalla en annan människa för det som står i trådstarten. Jag skulle kanske/troligtvis ha tänkt orden men jag skulle inte ha yttrat dem högt. Jag tycker inte att jag har rätten att tilltala en annan människa på det viset. Hittills har jag hittat andra sätt att uttrycka vad jag tycker och känner och tänker.

TS frågar om vi, som svarar i tråden, tycker att agerandet var rätt eller om det fanns något annat sätt att reagera. Jag besvarade de två frågorna.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    ThildasMamma skrev 2011-01-09 16:00:20 följande:
    Keeza- har man mage att sparka ett barn på benen som vuxen så ska man få höra hur rutten man är också. Hon hade kunnat flyttat benen när hon såg att det var ett barn som antagligen hade en overall på sig. Och vi alla med barn vet att barn med overall har lite krångligare att sätta sig till rätta... Eller alla människor. Skulle någon sparka mitt barn skulle jag sparka tillbaka och kalla henne allt jag kom på. jag själv skulle aldrig någonsin lägga hand på mitt eller någons annan barn eftersom jag anser att det är fel, och då har hon ingen rätt att sparka mitt eller någon annans barn!

Men alla är vi olika, och visst kan man välja sina ord, men jag har full förståelse för ts och tycker hon tar det minst sagt milt.
    Jag har ingenstans sagt att det var fel av TS att reagera på händelsen.

Om ditt sätt att lösa konflikter fungerar bra för dig, så ska du naturligtvis fortsätta med den sortens konfliktlösning. Jag väljer att lösa mina konflikter på annat sätt.
  • Kazeer
    Marsch skrev 2011-01-09 19:00:42 följande:
    Rent lagligt så finns det ju gränser för snorungigt beteende. Man får inte skada andra människor och där gjorde ju kvinnan helt klart fel men också TS som förolämpar ljudligt och kränker med ord istället för att vara saklig. För allt man vet kanske kvinnan har en utvecklingsstörning som gjorde att hon inte förstod?

Vill man skämma ut sig och förlora sin status som vettig vuxen så får man ju bete sig som TS gjorde. Det gäller att vara bättre än den som felar en, inte att sänka sig till dennes nivå och lägre ändå.
  • Kazeer
    lunapark skrev 2011-01-09 19:32:42 följande:
    Om man inte står upp för sitt barn-då och bara då har man förlorat sin heder.
    Man kan stå upp för sitt barn utan att svära åt och förminska en annan människa. Det hela handlar om vilken sorts förebild man vill vara för sitt barn.
  • Kazeer
    Pleco skrev 2011-01-10 11:25:19 följande:

Det jag reagerar mest på när jag läser tråden är hur många skriver att dom minsann hade reagerat hundra gånger värre och till och med sparkat och slagit kvinnan. Jag hoppas verkligen att folk inte skulle göra det på riktigt, för det är verkligen inte ok. Läskigaste är nog mamman som skulle skicka folk på ett litet barn som varit elak mot hennes barn, vart är världen på väg?

Det hade nog varit en hemsk värld att leva i om människor verkligen vore så impulsstyrda som de sker sken av att vara, när de skriver i den här tråden. Öga för öga, tand för tand...
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter