Inlägg från: Afrodisiac |Visa alla inlägg
  • Afrodisiac

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Helt rätt TS. 

Fast det verkar som att hon inte hade alla hästar hemma med tanke på tunguträckningen. Det är liksom inte riktigt "normalt" att som vuxen räcka ut tungan åt ett barn... 

• Afrodisiac
    Marsch skrev 2011-01-09 18:09:42 följande:
    Naturligtvis hade du all rätt att säga till kvinnan och bli arg men du hade ingen rätt att bete dig som en snorunge.
    Man har väl rätt att bete sig hur snorungigt som helst.
  • Afrodisiac
    Hexx skrev 2011-01-09 18:55:38 följande:
    jag hade gjort som du TS!
    Nej, man ska prata med folk med små bokstäver och man ska prata med dem som om de är sköra små 3-åringar, även om de fullständigt skiter i dig och fem generationer bakåt och sparkar på dina nära och kära. No matter what ska du i alla lägen bete dig pedagogiskt. För känslor är ju inte riktigt civiliserat. Visar man känslor innebär det att man säkerligen lider av någon bokstavsdiagnos. Man ska vara kall och robotaktig i precis alla situationer.
  • Afrodisiac
    Marsch skrev 2011-01-09 19:00:42 följande:
    Rent lagligt så finns det ju gränser för snorungigt beteende. Man får inte skada andra människor och där gjorde ju kvinnan helt klart fel men också TS som förolämpar ljudligt och kränker med ord istället för att vara saklig. För allt man vet kanske kvinnan har en utvecklingsstörning som gjorde att hon inte förstod?

Vill man skämma ut sig och förlora sin status som vettig vuxen så får man ju bete sig som TS gjorde. Det gäller att vara bättre än den som felar en, inte att sänka sig till dennes nivå och lägre ändå.
    Nej, man ska ju inte skada någon för sådant, det fattar nog TS också. Men försvara sig eller sitt barn på detta sätt innebär inte att man är ovettig heller? Ja, kanske kvinnan hade någon form av störning, det vet inte jag och kanske inte TS heller, då det inte riktigt verkar friskt att räcka ut tungan åt en femåring och sen sparka på barnet. Men någonstans får man faktiskt dra en gräns. Man kan ju inte bara sitta och titta på varje gång någon ger sig på ens barn och hitta på ursäkter att inte säga ifrån bara för att framstå som "vettig" eller för att inte sänka sig till någons nivå. Image är inte allt här i världen.
  • Afrodisiac
    The past is now skrev 2011-01-09 19:37:09 följande:
    Nja, jag tycker inte att du agerade rätt. Jag hade nog frågat vad tanten höll på med och sagt högt och ljudligt att vi vill ha en ursäkt!

Ja, det också.
  • Afrodisiac
    aldrigmer skrev 2011-01-09 19:50:51 följande:
    Jag är 57 år. Jag är en ful, gammal kärring. Jag är tant - i era ögon. Jag åker pendeltåg ibland och jag vill inte bli nedskitad av småbarnsskor. Det är mer regel än undantag att barn kommer åt mina kläder med sina skor alternativt har skorna på sätet. Mammorna verkar fullständigt skita i detta. DOCK, man får inte sparka, vare sig lätt eller hårt, mot en annan människa. Damen gjorde fel. Att du blev arg är förståeligt. DOCK, du skulle ha sett till att ditt barns skor befann sig utom räckhåll för damens kjol.
    Shit, jag skulle inte vilja se mig som ful och gammal käring endast vid 57-års ålder Eller tant.

Men hur skulle TS ha sett till att hans dotters skor inte nuddade kjolen när tanten inte gjorde några försök att släppa förbi dottern utan att bli nuddad? Det bästa är väl om alla parter underlättar för varandra. Om jag t.ex. ställer mig i dörren på Ica Maxi och någon råkar köra över mina tår med vagnen, ska jag då knuffa ner denne?
  • Afrodisiac
    Ramborg skrev 2011-01-09 19:58:40 följande:
    Jag håller med Aldrigmer!

Jag är förvånad över att nästan ingen här bryr sig om att barnet faktiskt smutsat ner en främmande människa. Är det för att ni själva är så vana att bli nerlortade av era barn att ni har slutat bry er?

Och självklart gjorde kvinnan fel som sparkade, men hon hade all rätt att bli upprörd på barnet och FRAMFÖRALLT mamman som lät henne åla omkring på sätena utan att bry sig om att hon riskerar att smutsa ner övriga passagerare. Hon skulle ha grälat på mamman istället för att ge sig på barnet.
    Hahahah! Vi läser inte in mer än som stod och det stod att kjolen blev lite blöt bara. Klart man har varit med om att folk råkat smutsa ner en när det varit någonstans fullpackat, men varför ska man bli skitförbannad på en femåring när man själv bidragit till att få en lite blöt kjol, i det här fallet?

TS, som är en man vilket är onödig fakta egentligen, lät inte sin dotter åla sig över sätena. Läs vad han skrivit.
  • Afrodisiac
    Harlow skrev 2011-01-09 20:22:15 följande:
    Jag hade blivit fruktansvärt förbannad och satt tanten på plats rejält.
    Många äldre går omkring med någon sorts skev uppfattning om att de får säga och göra precis som de vill just för att de är äldre och förväntar sig respekt av alla, oavsett om de förtjänar det eller ej. Det är ett förkastligt beteende och jag stryker då ingen medhårs om de beter sig så, oavsett ålder.
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter