Inlägg från: Mirva |Visa alla inlägg
  • Mirva

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Fel, fel, fel! Vad har kvinnans ålder, utseende och kön med saken att göra? Du var definitivt inte ett bra föredöme för ditt barn. Man kan säga till kvinnan att det var otroligt dumt gjort, att barnet inte menade att blöta ner, och att hon borde be barnet om ursäkt exempelvis. Du sänkte dig till samma nivå som den sparkande kvinnan.
  • Mirva
    Seka skrev 2011-01-09 20:51:19 följande:
    Ja troligen. Tror inte det kan misstas för beröm.
    Det lär barnet att förolämpa iställetr för att vara saklig. Typ när bnarnet har kommit upp i tonåren och sitter med skorna på sätet på pendeltåget, och någon säger till, då svarar tjejen "ska väl du skita i din gamla fula kärring!"
  • Mirva
    SuperJE skrev 2011-01-09 21:10:34 följande:
    Självklart ska man visa alla människor respekt, men varför göra det mot någon som inte gör det mot dig?
    Tunnelbanefolk på morgonen är ett bra exempel. Om någon går in i dig, ber inte om ursäkt för det. Går sedan igenom en dörr och släpper den rakt framför näsan på dig; skulle du då visa den människan respekt? Antingen så skiter man i det, eller så blir man så förbannad så man säger/gör något tillbaka. Jag har varit med om det, och jag gick ikapp idioten, gick igenom nästa dörr och öppnade den för mycket med flit så den åkte tillbaka med ilfart, nästan rakt i nyllen på den j**eln.

Så ni som gnäller på hur TS reagerade och säger att hon gjorde fel, borde kanske tänka på att om man blir fly förbannad så KAN man faktiskt inte alltid ignorera personen i fråga/prata lugnt.
    Fast det var ju oerhört korkat gjort. Personen som tappade dörren på dig var troligen högst omedveten om det. När detta hänt mig har jag sagt något direkt till personen typ "det var inte roligt att få dörren på sig" eller "tack så mycket", i 99 fall av hundra har svaret blivit något i stil med "ursäkta jag var i andra tankar, hur gick det?".
  • Mirva
    Maria222 skrev 2011-01-09 21:49:42 följande:
    vaddå trots allt en han? vad menar du med det?
    vad spelar det för roll vad medpassagerarna tycker i detta läge? VÄad tror du de tyckte om att den stackars flickan blev kränkt och sparkad på?
    Det är ingen medpassagerare som avses, TS är en "han".
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter