Ful gammal kärring sparkade på min dotter
Tycker du tog i för mycket.
Tycker du tog i för mycket.
Hon sparkade (puttade?) till dottern lite lätt på benet, för att markera. Eller?(Det är ju det du säger i ts:n. Sen blev dottern rädd.
Då gastade du till på ett sätt som skulle gjort min dotter ännu räddare.
Förresten så skäms hon för mig, så jag håller lågan nere emellanåt för hennes skull.
(Nu utgår jag förresten BARA från ts:n. Sen kommer det ofta ett antal efterkonstruktioner för att berättiga ett beteende. Om ts:n inte möter bara sympatisörer, brukar det bli så.)
Vad innebär "sparkade lätt"??? Vad blev din dotter rädd för?
Jag menar innebär det verkligen "sparkade lätt" som en lätt markering,. det är väl klart att någon som blivit sparkad med en snömoddig stövel skulle kunna till och med OFRIVILLIGT markera så tillbaka. Eller har jag fel?
(Jag vill för övrigt försvara båda. Alltså så är det väldigt obehagligt att sitta och bli sparkad som resenär. Upptäckte jag långt innan jag fick barn (och då tänkte jag att när jag fick barn då skulle jag hålla rätt på det där. Jag blev inspirerad av en förälder som var väldigt noga med att säga till sitt barn att inte sitta och sparka, vilket är urvanligt att barnen gör). Sen är det som sagt var SÅ, väldigt vanligt med att barnen sitter och sparkar Och alla föräldrar kanske inte är så medvetna om det, och då är det inte så lätt att hålla kontroll över kanske?.
Så ur det hänseendet vill jag försvara BÅDA faktiskt. Både tanten och barnet.) ((Och således är det inte rätt att stå och gallskrika sådär heller. Det tycker inte jag.)
"Ful gammal kärring" förresten. Juste!
Nä precis, Jag har också tänkt på att tanten kunde vara efterbliven eller ha mentala problem, och då kanske hon reagerade lite klumpigt.
Ställer man då sig och gasta sådär? En tant med mentala problem skulle då kunna bli väldigt aggressiv och det är riskabelt, OM det nu skulle vara på DETTA viset.
Men här blir det mest spekulationer om allt då det inte är helt klart med utgångspunkterna i ts.
Att hon räckte ut tungan ter väl kanske på att det kan vara en udda tant då. Låter nog lite så...
Det KAn ha rört sig om efterblivenhet, i och med den (lätta) sparken tillbaka och sen tungan också.
I det läget så skulle jag tagit det lungt faktiskt.
Att börja gasta sådär mot en lätt efterbliven person, ter sig faktiskt också rätt galet.
"gränsar till barnmisshandel"
Hi, hi hi!!
Tur att man inte har en batteridriven själv. (då kanske man skulle bli på sådär dåligt morronhumör och till och med räcka ut tungan.
)