Inlägg från: hedersknyffel |Visa alla inlägg
  • hedersknyffel

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

MrC skrev 2011-01-08 17:35:27 följande:
    I torsdags åkte jag pendeltåg med min dotter (5 år) och som alltid ska hon sitta närmast fönstret. Mitt mot sitter redan en kvinna, ca 50-60 år. Dottern som är ca 115 cm försöker klämma sig mellan och råkar stöta till kvinnans ben (kvinnan bär svart kjol) med sina blöta/snöiga kängor. Kjolen blir minimalt blöt. Typ max en halv tesked med vatten.

Jag säger till dottern att hon får se upp så hon inte sparkar på andra.

Kvinnan tittar upp och räcker ut sin vidriga tunga mot mig och dottern. Sen sparkar hon till dottern lite lätt på benet. Dottern blir rädd, drar ner mössan över ansiktet och börjar gråta.

Jag reser mig upp och säger:

-Sätt dig här borta istället (pekar på en annan plats åt dottern). (Höjer rösten REJÄLT) FÖR VI SKA INTE SITTA NÄRA GAMLA FULA GRINIGA KÄRRINGJÄVLAR SOM SPARKAR SMÅ BARN PÅ BENEN!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Så, gjorde jag rätt som skällde ut kvinnan på det sättet inför min dotter och så att hela vagnen hörde? Borde jag ha reagerat på ett annat sätt?
    Har inte läst tråden men jag är säkert inte den förste som får WT-vibbar!? Se till att ungarna dina uppför sig ordentligt även på pendeln! Du borde ha reagerat och bett om ursäkt för ditt barn (om det inte har lärt sig det självt) och sedan borde du ha förklarat för den äldre damen att hon skall be om ursäkt till ditt barn. Alla betedde sig konstigt i den här historien (kom ni med pendeln från Märsta möjligtvis?).
  • hedersknyffel
    Blackbird skrev 2011-01-09 12:20:10 följande:
    Menar du att man ska bete sig "akademiskt"? Men OK, då skulle han kunna hitta lämpligare synonymer till de ord han valde för att låta mer akademisk när han skällde ut henne. "...för vi skall ej sitt bredvid detta oangenäma, föråldrade mähä!". 

Får du ont i huvudet när du tänker, är det jobbigt sas?
  • hedersknyffel
    u77 skrev 2011-01-10 16:04:34 följande:
    TS- tummen upp Flört

Tycker du gjorde rätt...det är så man i efterhand brukar tänka att "så skulle jag ha gjort".

Handlingskraftigt!
    eller bara skadat>P?>>>>>>>>>?
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter