• Anonym (arg)

Min man kollar mina raderade SMS!! Hur är det möjligt??

Min man går igenom mina raderade sms. Hur är det möjligt?? Jag tror jag blir vansinnig på den svartasjuka idioten snart!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-08 20:48
    haha svartsjuk skulle det såklart stå!

• Svar på tråden Min man kollar mina raderade SMS!! Hur är det möjligt??
  • Glädje58

Ts, strunta i att vedergälla honom. Lägg din energi på ditt nya liv, ditt nya fria liv...

ps
    tänk på att han även kan placera in en gps och mikrofon i dina trosor, då hör han vad som sägs och om du ligger ner eller sitter i knät på någon  Skrattande

• Anonym (arg)
    Glädje58 skrev 2011-01-08 23:40:35 följande:
    Ts, strunta i att vedergälla honom. Lägg din energi på ditt nya liv, ditt nya fria liv...

ps
    tänk på att han även kan placera in en gps och mikrofon i dina trosor, då hör han vad som sägs och om du ligger ner eller sitter i knät på någon  Skrattande
    Nä vedergälla honom ska jag inte göra. Jag skulle inte orka lägga den energin på det..

Haha ja säker kan man ju aldrig vara
  • Anonym
    Fiyali skrev 2011-01-08 23:13:10 följande:
    Dessutom förlorar man det genuina intresset man har för varandra när man snokar. Om han kollar upp mig bakvägen så finns det ingen anledning för honom att fråga mig vad jag gjort under dagen/hur den varit osv, för det vet han ju redan då.
    Jag hade en kille som hade något spy program på datorn så allt jag skrev sparades i loggor. Jag kan inget om datorer men på något sätt visste han hela tiden vad jag skrivit!? Till slut blev jag så trött på han så jag skrev till en tjejkompis på msn "kom hit så jag får suga av dig, min kille har alldeles för liten och kan inte ge mig det jag vill ha"- typ. Gissa om han fick utbrott när han läste det, vilken osis det blev sen när han var tvungen att förklara hur han visste att jag skrivit det och jag kunde visa för honom att det var en tjejkompis jag skrev det till och ännu mer osis när han fick en klackspark i ändan ut.
    Till msn behöver man inte nått spy/spion program för att se vad man skrivit tidigare utan det räcker med en liten inställning i programmet så sparas allt man skrivit till alla på datorn.

Om/när ni separerar byt mobil nr direkt och varken regga nr eller ge det till honom då han antagligen kommer att fortsätta med detta även efter separation och ev bli ännu värre.
  • Anonym (hmm)

Berättar han att han snokar? Hur märker du det? 

Hade en kille som alltid tog  min mobil och tittade igenom den framför mig vilket jag tycker var enormt respektlöst, om han nu fått för sig nåt kunde han ju kolla i smyg åtminstone. Dessutom är det ju inte speciellt smart för vet man att ngn snokar och man har ngt att dölja blir man ju bättre på att radera..

Jag blev så trött på det eviga kontrollerandet att jag en dag tog hans mobil och började kolla den medans han höll på med min, JÄVLAR vilken panik han fick till min stora förvåning, jag kunde höra hans hjärtslag, sen slet han plötsligt sin mobil ur min hand öppnade fönstret och kastade den hårt i backen så att den gick i bitar. Liiite skyldigt beteende...
    Du kanske borde kolla hans oxå TS.. 

• Fiyali
    Anonym skrev 2011-01-09 00:06:20 följande:
    Till msn behöver man inte nått spy/spion program för att se vad man skrivit tidigare utan det räcker med en liten inställning i programmet så sparas allt man skrivit till alla på datorn.

Om/när ni separerar byt mobil nr direkt och varken regga nr eller ge det till honom då han antagligen kommer att fortsätta med detta även efter separation och ev bli ännu värre.
    Fast han kunde se saker som jag bla skrivit i min dagbok också, tankar som jag inte berättade för någon och som han på något sätt råkade försäga sig om gång på gång. Dessutom så kom jag på honom någon gång när han satt vid sin dator att han satt och kollade vad jag gjorde på mig, han hade kopplat ihop de, så han såg min skärm på sin skräm. Jätte smart grej om man gör det med någon som vill det. Finns en massa coola fräcka grejer man kan göra, men det är som sagt synd att de missbrukas :(
  • Anonym (arg)
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-09 00:37:03 följande:
    Berättar han att han snokar? Hur märker du det? 

Hade en kille som alltid tog  min mobil och tittade igenom den framför mig vilket jag tycker var enormt respektlöst, om han nu fått för sig nåt kunde han ju kolla i smyg åtminstone. Dessutom är det ju inte speciellt smart för vet man att ngn snokar och man har ngt att dölja blir man ju bättre på att radera..

Jag blev så trött på det eviga kontrollerandet att jag en dag tog hans mobil och började kolla den medans han höll på med min, JÄVLAR vilken panik han fick till min stora förvåning, jag kunde höra hans hjärtslag, sen slet han plötsligt sin mobil ur min hand öppnade fönstret och kastade den hårt i backen så att den gick i bitar. Liiite skyldigt beteende...
    Du kanske borde kolla hans oxå TS.. 
    Ja alltså han kan berätta nåt som har stått i nåt meddelande utan att tänka sig för skulle jag tro. Så han avslöjar ju själv att han snokar. Hade suttit och skojat med en kompis, och innehållet i det sms:et kunde misstolkas om man inte vet att vi skojade. Det var absolut inte allvarligt menat men blev ju så fel då han läste det och inte förstod att alltihop var ett skämt..
  • Anonym (arg)
    Fiyali skrev 2011-01-09 08:56:58 följande:
    Fast han kunde se saker som jag bla skrivit i min dagbok också, tankar som jag inte berättade för någon och som han på något sätt råkade försäga sig om gång på gång. Dessutom så kom jag på honom någon gång när han satt vid sin dator att han satt och kollade vad jag gjorde på mig, han hade kopplat ihop de, så han såg min skärm på sin skräm. Jätte smart grej om man gör det med någon som vill det. Finns en massa coola fräcka grejer man kan göra, men det är som sagt synd att de missbrukas :(
    Ja det där med att koppla ihop skärmarna känner jag igen. Min man gjorde samma fast det var tv:n och datorn han hade kopplat ihop. Jag borde ju ha tänkt på att rycka ur alla kablar men jag tänkte inte tanken att han skulle sitta och se vad jag skriver. Det finns inte i min värld att man gör så, så jag trodde väl inte att han heller skulle göra det. Han brukar även sitta på fl och se vilka trådar som uppdateras. Till slut har han listat ut vilka jag skriver i.. Jag har försökt få honom att förstå att jag skriver här för att jag behöver lufta mina tankar, och många gånger få lite nya infallsvinklar på våra problem. Jag vill då fundera och skriva utan att han läser allt. Kommer det fram något som jag tycker är viktigt berättar jag ju det åt honom i så fall.
  • Anonym (hm)
    Anonym skrev 2011-01-08 22:35:58 följande:
    Då skulle jag oxå bli misstänksam om jag var han. Klart han tror att du döljer något då. Vilket jag oxå tycker det låter som.
    Det verkar som att du också har ett sjukligt kontrollbehov. Bara för att man har integritet och vill ha en privatsfär, så betyder det inte att man döljer något.

TS, dumpa killen! Det är ingen mening att vara ihop en person, som inte litar på en. Spelar ingen roll hur mycket du bedyrar att du inte vänsterprassar. Han kommer ändå att tro det, eftersom han har problem.
  • annzah

Herregud, jag hade blivit vansinnig! Och blev det också när mitt ex gjorde något liknande.

Vad gäller att radera SMS som folk har ifrågasatt, herregud, det gör jag nästan varenda dag, tar ju upp massvis med utrymme och min telefon blir långsam som bara den om det ligger för mycket i inkorgen.

• Anonym (arg)
    Anonym (hm) skrev 2011-01-09 12:34:16 följande:
    Det verkar som att du också har ett sjukligt kontrollbehov. Bara för att man har integritet och vill ha en privatsfär, så betyder det inte att man döljer något.

TS, dumpa killen! Det är ingen mening att vara ihop en person, som inte litar på en. Spelar ingen roll hur mycket du bedyrar att du inte vänsterprassar. Han kommer ändå att tro det, eftersom han har problem.
    Ja han litar inte på mej. Jag antar att det hänger ihop med att vi har det dåligt i våran relation för om jag går 2 år tillbaka gjorde han inte såhär, inte vad jag vet iaf..

Jag har ett behov av att få ha vissa saker bara för mej själv. Jag känner inte att jag har skyldighet att dela med mej av allt jag säger till andra så länge jag inte gör något otillåtet..
  • Anonym (arg)
    annzah skrev 2011-01-09 12:54:19 följande:
    Herregud, jag hade blivit vansinnig! Och blev det också när mitt ex gjorde något liknande.

Vad gäller att radera SMS som folk har ifrågasatt, herregud, det gör jag nästan varenda dag, tar ju upp massvis med utrymme och min telefon blir långsam som bara den om det ligger för mycket i inkorgen.
    Ja totalt vansinnig blir jag varje gång sånt här händer. Det finns nog ingenting som kan få mej så arg som då någon snokar på det sättet som han gör.. Jag känner väl många gånger att vad jag än skirver går det ju faktiskt att vrida på det till något negativt om man vill. Då saker plockas ur sitt sammanhang kan det ju verkligen bli så j-la fel..
  • Anonym (hm)
    Anonym (arg) skrev 2011-01-09 14:20:51 följande:
    Ja han litar inte på mej. Jag antar att det hänger ihop med att vi har det dåligt i våran relation för om jag går 2 år tillbaka gjorde han inte såhär, inte vad jag vet iaf..

Jag har ett behov av att få ha vissa saker bara för mej själv. Jag känner inte att jag har skyldighet att dela med mej av allt jag säger till andra så länge jag inte gör något otillåtet..
    Han är förmodligen rädd, men det är ingen ursäkt för att snoka och bete sig respektlöst.

Självklart! Det har nog de flesta normala människor. De som delar på "allt", tror jag har ett dåligt förhållande utan att de har fattat det själva. I ett bra förhållande respekterar man varandra och har inte behov av att ha tillgång till varandras sms, e-mail etc. Herregud, ens kompisar måste väl få skriva till en i förtroende utan att riskera att det läses av obehöriga.

Det är ju olagligt att läsa brev adresserade till andra, så man tycker ju att samma sak borde gälla mail och sms också.

Kontakta Telia och fråga dem hur 17 en annan person kan komma åt dina raderade sms. Hans tillgång måste ju gå att spärras.
  • Anonym (Jag snokar)

Jag snokar själv. på min mans sms, msn logg och låsta blogg osv.
    Har varit mycket värre en gång i tiden, men har skärpt mig.
    Jag snokar för att han en gång har varit otrogen mot mig (för ett par år sedan) och har skrivit till andra människor på msn att dom ska visa saker i camen och sånt (också ett par år sedan).
    Läser även hans låsta blogg (alltså var det en HEL del dektektiv arbete för att få fram lösen och andvändar namn).
    Läser hans blogg för att det är där han skriver hur han egentligen mår och om saker han gjort men inte berättat förmig (ex. droger).

Är jag lika dum i huvet som TS kille? Eller har jag rätt att kolla detta för se hur han mår?!
    TS: Det kan inte vara på typ nån av dessa grunder din kille kolla dina sms?

• Anonym
    Anonym (Jag snokar) skrev 2011-01-09 18:33:27 följande:

Jag snokar för att han en gång har varit otrogen mot mig (för ett par år sedan) och har skrivit till andra människor på msn att dom ska visa saker i camen och sånt (också ett par år sedan).
    Läser även hans låsta blogg (alltså var det en HEL del dektektiv arbete för att få fram lösen och andvändar namn).
    Läser hans blogg för att det är där han skriver hur han egentligen mår och om saker han gjort men inte berättat förmig (ex. droger).

Är jag lika dum i huvet som TS kille? Eller har jag rätt att kolla detta för se hur han mår?!

Dum i huvudet var väl att ta i .... Men jag tycker inte du gör rätt . Litar man inte på sin partner så tycker inte jag man ska vara ihop alls.
  • Anonym
    Anonym (arg) skrev 2011-01-09 11:36:07 följande:
    Han brukar även sitta på fl och se vilka trådar som uppdateras. Till slut har han listat ut vilka jag skriver i.. Jag har försökt få honom att förstå att jag skriver här för att jag behöver lufta mina tankar, och många gånger få lite nya infallsvinklar på våra problem. Jag vill då fundera och skriva utan att han läser allt. Kommer det fram något som jag tycker är viktigt berättar jag ju det åt honom i så fall.
    HEEEEJ, ts man
    Kul att du läser här, hur hittade du hit?
    Har du aldrig funderat på om det du pysslar med kan anser vara liiiiite underligt beteende?
    Gå till en läkare och kolla skallen!

(skriver detta ifall han hittar tråden)
  • Anonym (arg)
    Anonym skrev 2011-01-09 19:16:15 följande:
    HEEEEJ, ts man
    Kul att du läser här, hur hittade du hit?
    Har du aldrig funderat på om det du pysslar med kan anser vara liiiiite underligt beteende?
    Gå till en läkare och kolla skallen!

(skriver detta ifall han hittar tråden)
    Hahaha Den där var bra
  • Anonym (arg)
    Anonym (Jag snokar) skrev 2011-01-09 18:33:27 följande:

Då tycker jag att du ska kräva att få veta vad som pågår eller lämna honom. Det är inte okej att snoka..

Och nej jag är inte otrogen och håller inte på med droger och jag mår inte dåligt heller..
  • Anonym

Vet inte om du fått svar på din fråga ang "läsa raderade mess"?!

Men iallafall, det är möjligt att göra detta.
    Det finns ett program som heter Simcon och har funktioner för att överföra alla sms-meddelanden från en telefon till en dator, även de som raderats. För att detta ska fungera krävs förutom programmet Simcon även en sim-kortsläsare

Svar på tråden Min man kollar mina raderade SMS!! Hur är det möjligt??