• Nallemajatjejen

Ingen mer som GILLAR den nya mjölken (Klöver mjölk)

Vi tycker den är supergod och smakar mycket mer mjölk. Tycker att vanlig mellanmjölk smakar som vatten i jämförelse med klövermjölken (mellan). Här hemma i våran butik verkar folk gilla den i alla fall för den är alltid slut när man kommer på kvällarna.
    Ingen mer här som gillar den "mjölkiga smaken"?
    Själv tycker jag att Klöver mellanmjölk smakar som vanlig standardmjölk fast att den inte känns så fet på nått sätt... Tycker den är Mums

• Svar på tråden Ingen mer som GILLAR den nya mjölken (Klöver mjölk)
  • Pingla med en åsikt

tycker den är helt ok och inte skiljer sig alls från Arlas, och jag är mjölkoholic!!

Gjorde ett smaktest på grannens tonårsdöttrar som påstod att det bara gick att dricka Arlas.
    Båda hade svårt att skilja dem åt men enades till slut om att Klövermjölken var Arkas
    Ha ha - där fick de!

Vad skulle det vara för fel på den?
    I norrland har de ju annan mjölk och i SKåne ytterligare annan.
    i o f s är den här högpastoriserad och längre hållbarhet.... men ändå!
    Vi kommer få se fler märken inom ett halvår!

• Tindrande

om det är den jag tror att det är. Den som finns i 1,5 l ?
    Jag tyckte den smakade som vanlig mjölk, jag som kommer från dalarna har saknat de förpackningarna och 1,5 l .....mycket smidigare ju!!!!

• Nallemajatjejen

Vi har visserligen inte arlas "vanliga" mjölk.
    Utan vi har falköpingsmejeriers. Men jag tycker inte det är någon större skillnad på de olika mejeriernas lågpastöriserade mjölker...

• lycra

vi köper den men det är bara för att Arlas vanliga mjölk inte finns i 1,5l.. den smakar lite fetare men den är väl ok

• lata kocken Johanna

tycker att den smakar som många andra H-mjölksorter
    det blir lixom lite fetare smak på all Hmjölk - fattar inte varför men ska man ha det i kaffet är det ju skitgott

• Jenny28

Jag smakade på mellanmjölken..BLÄÄÄÄ vilken skillnad...den var inte alls lika god..var för söt tyckte jag...

nä, tacka vet jag traditionella mellanmjölken

• Ponnymule

Inte dum alls...
    Har en sambo som dricker 10liter i veckan och han vill hellre ha klövermjölken. Jag själv är lite allergisk mot mjölk, men det kan slinka ner en deciliter eller två, men då får jag ta konsekvenserna sen med.

• fisbubbla

Vad för klövermjölk..? *Fattar ingenting*

• fisbubbla

Jag gjorde den underbara upptäckten idag att Milko har kommit längre ner i sverige Sundsvallare som man är..

• Twix

Tycker att den smakar som vanlig mellanmjölk, märker ingen skillnad. Är iofs ingen mjölkfantast men ändå

• nassepånken

blurk den är ju jätteäcklig!

• NoomiNoomi

Tycker den smakar helt okej

• Teskedsgumman83

Vi köpte den ikväll och vi tyckte den var god ,både sambon och jag och kan tänka oss köpa den oftare smakade lite mer grädde men det är bara gott

• SvenskEngelsk

USH och FY , smakar fet och söt

BLÄ!

• Wilja

Maken tycker den är jättegod, godare än Arlas

Själv dricker jag bara Valios Laktosfria, eftersom jag är laktosintolerant ( o Arlas laktosfria smakar bäver, bläää)

• Skusan

Det är även Arla som gör "klövermjölken"... Lite längre hållbarhet med oöppnad så det är ju smart om man vill bunkra när man storhandlar . Men jag tycker den skamar lite kaffegrädde, och det vill jag inte dricka "rent" sas, men i kaffe eller till O'Boy så är den helt ok!

Svar på tråden Ingen mer som GILLAR den nya mjölken (Klöver mjölk)