• solfrost

Säg vad dina barn heter- så säger vi hur du är som person.

Jag kan börja.
    Mina barn heter Saga Frej och Frode...Kan någon gissa hur jag är som person?

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Svar på tråden Säg vad dina barn heter- så säger vi hur du är som person.
  • lolliepopsie
    jådåsåatt skrev 2011-01-13 00:29:48 följande:
    Lolliepopsie: haha, du måste ju ha läst mina inlägg här på fl eller nått. Fick du verkligen fram det där endast från min dotters namn?
    I så fall är du grym!
    Du har ju helt rätt gällande min skeptisk mot att någon skulle kunna utläsa något om mig enbart efter mitt barns namn så om du orkar så får du gärna förklara för mig hur du tänkte. Jag är mållös, och det är en bedrift av dig:)

Fast det är bara en unge, jag gissade att tilltalsnamnet Alice inte skulle säga nått alls. Men gällande henne har du helt rätt, hon vet vad hon vill och är en minikopia av mig i det avseendet, och det gör mig självklart så stolt:)

Just det, skulle påtala felen... Hittade inga:)
    Men tack för att du tog dig tid för utlåtandet, mycket intressant.
    Först skall jag berätta för dig att jag inte varit aktiv här på evigheter trots lång medlemstid,jag har hängt på FB Flört
    Och upptagen med min barnaskara...
    Jag har fört samtal i ADHD tråden men nope annars är jag nog rätt anonym...Så med handen på hjärtat,dig har jag inte sett i några trådar....Glad

Du kommer att bli desto mer skeptisk!
    Jag får känslor,bilder,sånger,ord när jag läser era inlägg INTE av alla,och nu ett tag har det varit totalt blockerat då känner jag ingenting...

Men de börjar släppa...Får jag ngt att spinna på...Så kan de lossna ordentligt Flört

Som just nu i denna stund,får jag nästan upp hur du klickade dig in i denna tråd med en fnysning...
    Just precis skeptisk som jag tidigare beskrev...

Och ja,uppenbarligen var du en person som jag kunde spinna vidare på

Kan nog inte förklara det bättre,eller förrsten...
    Lååååååångt bak i tråden,så har jag skrivit ett inlägg ang en sång ur
    "grease" you now what I want oh oh oh....

Den låten spelades om&om i mitt huvud....
    Så jag antog att låten var förknippad med ng i tråden...Mycket riktigt,en tjej hade hållt på med musikaler hela livet..Och spelat Cindy? Sindy? ....Låten hade följt henne hela livet....

Trodde att det var ett budskap...Erbjöd henne maila mig om det var ngt speciellt... nån enstaka har jag gått in "på livet på" här i tråden  fortsatt under mail kontakt....

Nu hände nåt med texten Förvånad

Hoppas min förklaring duger...Och SJÄLVFALLET har jag INTE kollat pressar först!
  • jådåsåatt

Lolliepopsie: nä, jag blev faktiskt inte mer skeptisk, tydligen funkar det ju:)
    Och jag är impad..

Och lite orolig för det där du skrev om min dotter i tonåren, fast det är ungefär vad jag väntar mig:)

• MeAndMyGirls
    lolliepopsie skrev 2011-01-13 00:42:08 följande:
    Först skall jag berätta för dig att jag inte varit aktiv här på evigheter trots lång medlemstid,jag har hängt på FB Flört
    Och upptagen med min barnaskara...
    Jag har fört samtal i ADHD tråden men nope annars är jag nog rätt anonym...Så med handen på hjärtat,dig har jag inte sett i några trådar....Glad

Du kommer att bli desto mer skeptisk!
    Jag får känslor,bilder,sånger,ord när jag läser era inlägg INTE av alla,och nu ett tag har det varit totalt blockerat då känner jag ingenting...

Men de börjar släppa...Får jag ngt att spinna på...Så kan de lossna ordentligt Flört

Som just nu i denna stund,får jag nästan upp hur du klickade dig in i denna tråd med en fnysning...
    Just precis skeptisk som jag tidigare beskrev...

Och ja,uppenbarligen var du en person som jag kunde spinna vidare på

Kan nog inte förklara det bättre,eller förrsten...
    Lååååååångt bak i tråden,så har jag skrivit ett inlägg ang en sång ur
    "grease" you now what I want oh oh oh....

Den låten spelades om&om i mitt huvud....
    Så jag antog att låten var förknippad med ng i tråden...Mycket riktigt,en tjej hade hållt på med musikaler hela livet..Och spelat Cindy? Sindy? ....Låten hade följt henne hela livet....

Trodde att det var ett budskap...Erbjöd henne maila mig om det var ngt speciellt... nån enstaka har jag gått in "på livet på" här i tråden  fortsatt under mail kontakt....

Nu hände nåt med texten Förvånad

Hoppas min förklaring duger...Och SJÄLVFALLET har jag INTE kollat pressar först!
    Jag är imponerad av hur du får till det. Men hur får du känslan, tittar du på bilden och namnen på barnen, eller är det mer en känsla som bara uppstår när du läser någons inlägg? Hur är det med människor i din närhet, blir det så att du kan uppfatta hur vissa människor är bara av att träffa dem väldigt kort? Jag tror stenhårt på att vissa människor har sådana här "gåvor" eller vad man ska kalla det. Arbetar du med sånt i verkliga livet också?

Nej nu får jag hänga upp lite tvätt och sen lägga mig, får se om du vill/hinner svara innan jag stänger av om en stund. God Natt Glad
  • lolliepopsie
    jådåsåatt skrev 2011-01-13 00:50:32 följande:
    Lolliepopsie: nä, jag blev faktiskt inte mer skeptisk, tydligen funkar det ju:)
    Och jag är impad..

Och lite orolig för det där du skrev om min dotter i tonåren, fast det är ungefär vad jag väntar mig:)
    Du får nog ta & lyda mitt råd då,i förebyggande syfte menar jag! Glad

Att du blev mållös gav mig ett stort leende på läpparna...
    Det var det sista du förväntade dig när du klev in i denna tråd & det glädjer mig att jag fick "äran" att ändra din skeptiska syn MEN man ska vara skeptisk..
    Jag utger mig inte för att vara synsk eller något sådant Glad

Skål på dig!
  • Bilja

Va spännande! Testa gärna på mig Alfons & Julia

• lolliepopsie
    MeAndMyGirls skrev 2011-01-13 00:51:42 följande:
    Jag är imponerad av hur du får till det. Men hur får du känslan, tittar du på bilden och namnen på barnen, eller är det mer en känsla som bara uppstår när du läser någons inlägg? Hur är det med människor i din närhet, blir det så att du kan uppfatta hur vissa människor är bara av att träffa dem väldigt kort? Jag tror stenhårt på att vissa människor har sådana här "gåvor" eller vad man ska kalla det. Arbetar du med sånt i verkliga livet också?

Nej nu får jag hänga upp lite tvätt och sen lägga mig, får se om du vill/hinner svara innan jag stänger av om en stund. God Natt Glad
    Jag scrollar fram & tillbaka över sidorna,stannar,läser & då kan en bild,känsla,ord infinna sig...

Ett par sidor eller nog en hel del sidor så var det många med negativa,ledsna,nedstämda tankar...
    Och det får jag upp direkt..Likaså bilder,eller hur ska jag förklara.En känsla som bygger en bild...
    Ord kan eka i huvudet....
    Jag kan läsa ngns inlägg och om det uppstår en känsla kan jag spinna vidare..därför menar jag inget illa när jag inte svarar alla,men alla får jag ingen känsla av...
    Jag får dessa av människor i min närhet...
    jag vet vem jag kan lita på & ej....Men inte lyssnar jag alltid för det
    Det är mycket jag vet & som jag har kunnat undvikit om jag lyssnat...

Jag kan ta ett nära exempel..Min mormor fick bröstcancer som opererades bort,alltså bröstet.Hon var fri om man kan säga så...
    Men vi båda,Ja min mormor hade samma "gåva" visste att hon inte skulle överleva..
    Jag sörjde min mormor nästan ett år innan hon dog,när hon gick bort hade jag redan sörjt det värsta....

Vi var de enda som talade omdet,hon försökte tala med min mamma men hon ville inte lyssna...

Så ja,jag vet vad för folk jag har i min närhet,då blir det ännu mer tydligt när jag får ta i dom fysiskt!
  • lolliepopsie

Jag skulle vilja säga till en person här...det kan egentligeen handla om vesom men troligen ngn av de närmsta sidorna...

Att du värnar om dina barns integritet men skulle vilja lägga upp ett kort på dig själv,där tar tyvärr ditt självförtroende stopp...Det liksom går inte för bilderna talar inte....

Men du är såå vacker,man skall försöka intala sig själv när ens egen spegelbild ljuger att man är vacker..

Men det krävs lite uppmuntran & dennes respektive är inte den bästa på denna uppmuntran & inte av elakhet...utan för honom är det självklart,men han förstår inte att för dig är det inte självklart...för jag tror inte att detta dåliga självförtroende alltid har varit...ngt har hänt,en förändring,ett par xtra kg,dålig hy...tristess i vardagen...du känner inte att du hinner dig själv...
    Ge honom en hint så kommer han förstå...
    Och du ta dig xtra 5 min framför spegeln & se din skönhet,få ditt självförtoende att växa...du har det i dig!!

• MeAndMyGirls
    lolliepopsie skrev 2011-01-13 01:03:39 följande:
    Jag scrollar fram & tillbaka över sidorna,stannar,läser & då kan en bild,känsla,ord infinna sig...

Ett par sidor eller nog en hel del sidor så var det många med negativa,ledsna,nedstämda tankar...
    Och det får jag upp direkt..Likaså bilder,eller hur ska jag förklara.En känsla som bygger en bild...
    Ord kan eka i huvudet....
    Jag kan läsa ngns inlägg och om det uppstår en känsla kan jag spinna vidare..därför menar jag inget illa när jag inte svarar alla,men alla får jag ingen känsla av...
    Jag får dessa av människor i min närhet...
    jag vet vem jag kan lita på & ej....Men inte lyssnar jag alltid för det
    Det är mycket jag vet & som jag har kunnat undvikit om jag lyssnat...

Jag kan ta ett nära exempel..Min mormor fick bröstcancer som opererades bort,alltså bröstet.Hon var fri om man kan säga så...
    Men vi båda,Ja min mormor hade samma "gåva" visste att hon inte skulle överleva..
    Jag sörjde min mormor nästan ett år innan hon dog,när hon gick bort hade jag redan sörjt det värsta....

Vi var de enda som talade omdet,hon försökte tala med min mamma men hon ville inte lyssna...

Så ja,jag vet vad för folk jag har i min närhet,då blir det ännu mer tydligt när jag får ta i dom fysiskt!
    Tack för att du svarade! Kan tänka mig att din och din mormors känsla var bra om man tänker på det i efterhand. Du kanske hann ta farväl på ett helt annat sätt än din mamma och kanske få några oförglömliga stunder med henne innan hon gick bort. 

Själv har jag nog ingen känsla öht, jag tror alltid gott om folk. Tills motsatsen bevisas. Eller om man tänker efter så kanske det är några som man faktiskt får en känsla av, en känsla som gör att man inte berättar för mycket för man kan nog inte lita på den personen. Äsch svårt att förklara men du vet säkert vad jag menar. Nu har jag nog svamlat klart för inatt, känner att huvudet inte är med längre! Skrattande
Svar på tråden Säg vad dina barn heter- så säger vi hur du är som person.