• Rockabilly

Vad tycker ni om tjejer med kort hår??

Vad tycker ni egentligen om tjejer med kort hår?
    Är det snyggast med långt?
    Eller bryr ni er helt enkelt inte?

Frågorna är mest riktade till killar, men såklart får tjejer oxå svara!

• Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer med kort hår??
  • Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2023-09-22 08:25:53 följande:

Kort hår : KK eller ONS
    Långt hår : Relation eller äktenskap

Kort hår: Blir du mer tänd då i KK eller ONS? 

Långt hår: Jungfrulig kysk dröm? 

Näe. Just för mig verkar jag nischad i relations- eller äktenskapsfacket. ;) Oxå i mitt långa hår. Nu en skön pojkklippning. Klart mer seriositet av killar. J-t håröm och så underbart skönt slippa mina hästsvansar och håruppsättningar :) 

• Anonym (M)

Jag gillar kvinnor med kort hår eller inget hår alls det är så j**la sexigt❤️❤️❤️

• Anonym (Kvinna)

Ja! Norskan Gunhild Stordalen utmärker sig totalt. Väldigt vackert ansikte och smart och intelligent tjej. Snygg och fräsch i långt som i kort hår. Skönheten består. 

• Tobben
    Agda90 skrev 2023-09-22 08:31:49 följande:

Vad andra tycker rör mig inte i ryggen. Det är JAG som ska må bra och känna mig snygg. 

Helt rätt!
    Du äger din kropp och väljer vad du vill göra med den.
    Jag tror att om man har en frisyr man trivs med gör det i sig att utstrålningen blir bättre.
  • Anonym (Ett_fåtal)

Är ett fåtal kvinnor som passar i det. Men för det mesta ser det bara okvinnligt och/ eller tantigt ut.

• Anonym (G)
    Anonym (Spara håret :)) skrev 2023-09-22 00:04:45 följande:

Fel kön för att svara men långt hår är snyggare på alla kvinnor upp till 60 kanske. Ångrar att jag klippte ner till nån slags lesbisk pojkfrisyr. Nu har den växt ut lite och är i stadiet liten buspojke som borde klippa sig men inte vill för han har adhd och kan inte sitta still. Ser androgyn ut, som en sån där icke-binär henperson. Men som tur var växer hår :/

Den där typen av kort hår som du beskriver är för att man vill signalera att man är homo/bi/trans. Har en tjejkompis som nyligen klippte sitt hår kort, nästan snaggat i samma veva som hon kom ut som bi. 
  • Anonym (My)

Tycker långt hår är mer lättskött än kort hår. Kort hår ligger aldrig rätt på mig och måste stylas och kammas hela tiden för jag har virvlar i hårbotten. Med långt hår kan jag typ rulla ur sängen på morgonen och vara klar, behöver knappt ens borstas. Också lätt att sätta upp i svans och billigare eftersom man inte behöver gå till frisören så ofta. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (G) skrev 2023-09-22 13:00:07 följande:
    Den där typen av kort hår som du beskriver är för att man vill signalera att man är homo/bi/trans. Har en tjejkompis som nyligen klippte sitt hår kort, nästan snaggat i samma veva som hon kom ut som bi. 
    Visst men homo/bi/trans klipper sin korta mer som ett statement. Rakad stubb på ena sidan med längre lugg åt andra hållet, rakat i bak, kul färg som rosa, orange eller ljusblått och/eller tatueringar på hals gäller långt ifrån hela gruppen. Lite ovanligare med färgspektrum o rakning hos hetero. Återigen. Helheten räknas. :) 
  • Agda90

På väg hem från jobb idag tog jag en sväng på stan. Passade på att kolla på tjejers/kvinnors hår.

Alltså längden spelar verkligen ingen roll!! Håret måste vara välskött för att det ska se snyggt ut!
    En slarvig knut kan se väldogt ful ut om håret inte är välskött medan ett välskött hår kan en slabrog knut att se vödlgot snygg ut. 

Långt hår som vara hänger livlöst är ju inte vackert!.
    Däremot ett lätt stylat hårsvall är rikgit nice!
    Samma med korta frisyrer. Träkigt hår =ful frisyr. Vårdat hår =snyggt.

Så att bara titta på längden räcker inte 

• Anonym (Engelska)
    Agda90 skrev 2023-09-22 08:31:49 följande:

Jag har haft olika genom åren. Och bäst har jag trivts i kortfrisyr. När håret var långt hade jag det alltid uppsatt i en hästsvans. Jag har bångstyrigt hår och att styla det till något vettigt tog mig TIMMAR. Om jag inte hade håret uppsatt så fick jag värmeslag av allt som låg och tryckte runt nacken. Så förbaskat obehagligt! 

Efter att ha haft långt hår i 8 år tröttnade jag! 
    Jag letade upp bilder på nätet på 5 olika korta frisyrer och gick till frisören. Min nya frisyr var över förväntan!
    Så otroligt snygg!
    Min man älskar min nya frisyr lika mycket som jag gör. 

Vad andra tycker rör mig inte i ryggen. Det är JAG som ska må bra och känna mig snygg. 

Du är spot on.
    Du, ni ska göra exakt det ni själv tycker om. 

Har själv en sambo / fru med fyllig och curly hår. På sommaren när det värmt blir hon svettig. På vinter, värmer det.
    Ansiktet liten och small , och ibland tycker jag att håret gör att det sköna ansikte försvinner helt. Om hon glatta det, perfekt.
    Men det tar 1 1/2 timma att göra klart.

Det är inte jag som kan eller vill bestämma. Men om hon klippte kort. Det samma person, samma kvinna. Helt upp till henna vad hon vill. 

Vill också gärna betala för den bästa frisör om det kommer. 

Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer med kort hår??