• SilverEmma

Hur skulle du inreda mitt vardagsrum? =)

Vi skulle vilja göra om vardagsrummet helt och hållet, är så trötta på hur det ser ut...det är ett ganska stort rum som vi använder som allrum.

Det vi vill ha i rummet är:

Soffa + tv
    Litet skrivbord med dator
    Matbord med 6 stolar
    Förvaring för filmer + böcker
    En liten lekhörna för barnen (leksaker hamnar överallt ändå, men där allt är när vi precis städat)

Såhär har vi det nu:

Kamin har vi dock inte nu, men det ska in i år och det är där som murstocken är. Jag är skitdålig på proportioner så det är inte exakta mått på möbler...men ungefär.

Hur hade du gjort om du bott här?
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Svar på tråden Hur skulle du inreda mitt vardagsrum? =)
  • La Lola

Jag skulle försöka hitta en annan plats för soffan...ogillar att möblera framför fönster....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • En Åsa

Åh, jag älskar sånna här trådar!!!

(vägg 1 är den med utgången till hallen och sedan går det till nr 4 åt höger):

Hörnet mellan vägg 1 och vägg 4: Skrivbord, stol och hyllplan över.
    Vägg 2: Delen mot trappan: en rätt grund hylla till filmer/böcker. tex en stringhylla eller bara hyllplan.
    Hörnet mellan vägg 2 och 3: Soffan. Ut från vägg 2 (alltså kortändan av tv-bänken mot vägg 2), tv-bänken.
    Ut från fönstret vägg 4: matbord och stolar.
    Hörnet mellan vägg 3 och 4: lekhörna.

• CoolJen

Vänster längst upp ex de ganska stora fyrkantiga bokhyllorna från IKEA(de som man kan placera på varandra, brevid, ha från golvhöjd el en bit upp med nåt under- vi har ex 2 st en bit upp och under de förvaring av våra sittkuber) Till höger om dessa eran tv-bänk.

Den tomma fyrkanten kan rymma datorutrymme eller mer förvaring.

Längst ner i högra hörnet 2 låga expedit hyllor och lekutrymme
  • CoolJen

Från  vänster en bokhylla/förvaring

Den tomma rutan-utrymme för dator/förvaring
    Till höger om detta soffa+ tv-bänk

Längst ner en låg förvaringsmöbel som man kan lägga kuddar på och även använda till att sitta på(mysigt vid fönster iaf) och ett lekutrymme där
  • CoolJen

Kul förresten att ha ett sånt stort rum att kunna flytta runt i

Vårat är precis så vi får plats med soffa, tv-bänk, hylla och datorbord. Den enda ändring vi gör är att flyttar divanen från ena sidan till den andra

• SilverEmma

Åh vad kul med lite förslag!! Ska kolla ordentligt när jag sätter mig vid datorn senare, sitter i soffan och tröstar jätteförkylt barn som inte vill sova...

CoolJen, ditt första förslag är faktiskt exakt som vi hade det först! Inga expedithyllor men t om lekplatsen på samma ställe! Vi älskar vårt stora vardagsrum, det var mycket det vi blev kära i med huset.

• SilverEmma

LaLola, lite möbler måste vi ha framför fönster annars kan vi inte ha allt vi vill.

• CoolJen
    SilverEmma skrev 2011-01-09 21:26:53 följande:
    Åh vad kul med lite förslag!! Ska kolla ordentligt när jag sätter mig vid datorn senare, sitter i soffan och tröstar jätteförkylt barn som inte vill sova...

CoolJen, ditt första förslag är faktiskt exakt som vi hade det först! Inga expedithyllor men t om lekplatsen på samma ställe! Vi älskar vårt stora vardagsrum, det var mycket det vi blev kära i med huset.
    Jag kan tycka det är mysigt/fint med matsalsbord vid fönster...där man kan hänga lyktor/ ha ljus på fönsterbräda,

Brukar ni elda i kaminen? Den kan vara mysig att se från soffan...

Har ni möblerat om flera ggr?

Nästa boende så måste jag ha större vardagsrum och framförallt få plats med matsalsbord.
Svar på tråden Hur skulle du inreda mitt vardagsrum? =)