• SilverEmma

Hur skulle du inreda mitt vardagsrum? =)

Vi skulle vilja göra om vardagsrummet helt och hållet, är så trötta på hur det ser ut...det är ett ganska stort rum som vi använder som allrum.

Det vi vill ha i rummet är:

Soffa + tv
    Litet skrivbord med dator
    Matbord med 6 stolar
    Förvaring för filmer + böcker
    En liten lekhörna för barnen (leksaker hamnar överallt ändå, men där allt är när vi precis städat)

Såhär har vi det nu:

Kamin har vi dock inte nu, men det ska in i år och det är där som murstocken är. Jag är skitdålig på proportioner så det är inte exakta mått på möbler...men ungefär.

Hur hade du gjort om du bott här?
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Svar på tråden Hur skulle du inreda mitt vardagsrum? =)
  • Clotilda
    SilverEmma skrev 2011-01-09 23:39:57 följande:
    Hmm...det där gillade jag faktiskt. Det enda problemet är egentligen att vi vill kunna umgås och prata med varandra även om vi gör olika saker. Rumsavdelaren gör att man blir lite isolerad om man sitter vid matbordet.

Det finns ju många roliga rumsavdelare man kan bygga, om man är lite händig. Såg en bild på styleroom på en jättesnygg rumsavdelare för länge sen, som jag såklart inte hittar nu, men tänk dig något i stil med detta:

Från golv till tak med plankor/reglar. Fyrkanterna är hyllor och det i mitten är baksidan på hyllan där platt-teven står.
  • SilverEmma

Aahh... lite najs!! Ska se vad sambon säger om det! Enda nackdelen då är att man är lite låst med möbleringen då. Men det är ju ett senare bekymmer...

• Zawina
    SilverEmma skrev 2011-01-09 23:35:55 följande:

Jag verkligen suger på proportioner...men men! Då blir fönstrena lite friare iallafall.
    Detta tycker jag såg ut som en bra lösning!
  • CoolJen
    SilverEmma skrev 2011-01-09 23:17:49 följande:
    Som jag skrev i TS så har vi ingen kamin än! Men vi ska skaffa en i år och där jag ritat ut den har vi murstocken så det är där den ska vara. Vi kommer elda massor i den....
    Så är det när man inte läser hela TS Tungan ute
    SilverEmma skrev 2011-01-09 23:35:55 följande:

Jag verkligen suger på proportioner...men men! Då blir fönstrena lite friare iallafall.
    Jag har svårt att tro att expedithyllor får plats under ett fönster,  bara den med enbart en hylla.

Glöm inte att uppdatera hur det blev sen när ni möblerat om
  • SilverEmma

Jag tänkte en sån med bara en hylla! Sätter man snygga korgar i den så borde det räcka till leksaker! De har ett rum på ovanvåningen med leksaker så det är inte så mycket de får ha här nere!

• CoolJen
    SilverEmma skrev 2011-01-10 10:34:05 följande:
    Jag tänkte en sån med bara en hylla! Sätter man snygga korgar i den så borde det räcka till leksaker! De har ett rum på ovanvåningen med leksaker så det är inte så mycket de får ha här nere!
    Tror det är rea på dem just nu oxå
  • SilverEmma

Åh fan! Det ska kollas upp med expedithyllan, tack för tipset!

Vi har börjat så smått idag så får vi se var det slutar. Ska visa sen hur det blev!

• Prodin

lycka till! =) ær det ok om jag slänger upp mitt här också så kanske nån har tips och trix?

• SilverEmma

Kör på! Det behövs kanske en sån här tråd! Rita upp rummet lite enkelt och lägg upp en bild utan möbler och så som du har det nu!

• SilverEmma

Såhär har vi det efter dagens pysslande! Bokhyllan vi har nu är en "IVAR" från IKEA, väldigt öppen och går att bygga precis som man vill ha den. Jag har rensat järnet bland mina böcker och har tillfälligt lagt undan väldigt många tills vi har något bättre ställe för dem, så nu fick vi plats med både böcker och filmer i den hyllan.

Inom några veckor ska vi försöka måla om och byta gardiner och sen se om vi trivs med möbleringen. Gardinerna är skitfula och verkligen en nödlösning...sedan snart ett år tillbaka. Tragiskt. Ska se om jag kan fota imorgon och lägga ut riktiga bilder så får ni gärna komma med förslag på väggfärg och gardiner! Och gärna på möbler ni tror skulle passa här!
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
Svar på tråden Hur skulle du inreda mitt vardagsrum? =)