• Fridaj

Någon som blivit gravid efter Gonal-f sprutor?

Ja börja med att säga att jag har PCO och har genomgått behandling med Pergotime
    först en enkel kur sedan en dubbel kur men utan resultat. Och inga stora äggblåsor heller.

Fick då ta Gonal-F spruta 75IE i 8 dagar sen var det 2st stora äggblåsor på ca 2cm och nån dag efter det VUL så fick jag ont i magen och nedåt och sen när jag var på toan så var det en rosa liknande flytning på pappret. Har nu haft i ca 3 dagar en liten liten blödning. Eller inte blödning heller men att det är lite brun/rosa när man torkar sig.

Är det någon som haft detta? Och hur lång tid tog det innan ni blev gravida med Gonal-F behandling?

/Frida
  • Svar på tråden Någon som blivit gravid efter Gonal-f sprutor?
  • honeybunny78

Hej!
    Det låter som du har en ägglossningsblödning. Det får jag ibland också när ägglossningen är kraftig. Jag tar också Gonal-F och är inne på mitt fjärde försök nu så om man blir gravid av dem vet jag inte ännu ;) Eller jag blev faktiskt gravid efter första försöket men då var det ett utomkveds tyvärr!

• Fridaj

Tack för ditt svar. Vågar inte hoppas än på att det tagit sig men har haft sån konstig värk i magen till och från så något litet hopp har jag ändå ;)

• honeybunny78

Oavsett om det är ÄL-blödning eller t o m nidblödning så är det ju positivt :) Då finns det ju en chans till något mer! Har du försökt länge?

• honeybunny78

Jag blev utredd och gjorde behandlingar med mitt ex för ca 6 år sen och sen fick jag börja direkt med sprutor med min nuvarande man i april så snart ett år har vi försökt. Men det blev en paus på ett halvår ca efter mitt utomkveds så det har inte hunnit bli mer än 3 avslutade försök. Har ni testade annat än sprutor?

• Fridaj

Okej då har du varit med om en del. Jag tog Pergotime tabletter först men sen sprutor nu då Pergotime inte visade något resultat.

• honeybunny78

Är din första omgång med Gonal-F? Du reagerade fort på sprutorna iaf, jag brukar behöva 14-25 sprutor för att få stora ägg.

• Fridaj
    honeybunny78 skrev 2011-01-09 21:35:24 följande:
    Är din första omgång med Gonal-F? Du reagerade fort på sprutorna iaf, jag brukar behöva 14-25 sprutor för att få stora ägg.
    Ja de är första omgången med sprutorna. Tyckte dem var hemska att ta då jag är super spruträdd.
    Hoppas nu att det är en liten som växer i magen men vågar inte tro det är sant än.
    Men hur stora doser har du tagit? Min var bara 75 IE för han vågade inte ta högre med risk för att det skulle bli fler ägg som växte och då kan man ju inte fortsätta.
    /Frida
  • Cynara

Jag har inte tagit Gonal- F men därimot Menopur som är ett liknade preparat och det låter verkligen som du svarar bra på sprutorna jag fick ta 225ie i 29 dagar innan jag fick ägglossning. Det fungerade dock bra och jag är i vecka 20 nu :D
    Hade innan sprutorna försökt i 2 år utan minska resultat, då både med och utan pergotime och otrivelle.

Önskar dig verkligen lycka till! :D

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter Gonal-f sprutor?