Inlägg från: Anonym (Inna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inna)

Min DOTTER 7 år ska troligtvis få familjehem, tips&råd önskas!!!!

Är helt ensamstående på heltid och gått igenom/går igenom hemska saker. Är också sjuskriven. Jag kommer att ha mitt barn hos en kontakt familj var 3:e helg framöver som jobbar på samma förskola som mitt barn går på. Men det är för mitt barns skull. Jag har vissa psykiska svårigheter som gör att jag blir hindrad ifrån att klara vissa saker som att åka kommunalt tex.körkort får jag inte ta då jag har en ögonsjukdom. Har inget nätverk så jag vill att min dotter ska få umgås med andra barn, vuxna osv. Jag jobbar med dom "handikapp" jag har så att jag en dag ska klara av allt jag vill. Mitt barn är det bästa jag har precis som du säger. Men familjhem är ju något annat, då måste ju barnet stå skriven på den adressen.
    Jag vill flytta egentligen, är social liksom mitt barn. Men blir tyvärr dömd i denna förort så mitt barn får inte leka med sina kompisar pga att hon är svensk...och det gör henne och mig ledsen....
    Jag vet hur det är att må dåligt, med ångest och allt skit, det är ett dygnet runt arbete utan några semesterdagar att ta ut. Men man kämpar verkligen för sitt barn....känner med dig. oroa dig inte för soc, ta imot den hjälp du behöver. Jag själv har varit sexuellt utnytjjad under hela min uppväxt så jag känner med dig, rädslan för att det skulle hända mitt barn är enorm stor så att gå med vetskap om att det kanske har hänt ditt barn måste vara förfärligt. *kram*

• Anonym (Inna)

Kan tillägga att det inte finns någon man med i bilden i kontaktfamiljen, så det känns jättebra. Sen känner jag ju denna förskole personal så väl så det känns skönt att inte vara orolig. Hon har 2 barn själv. Jag litar på henne fullt ut och hennes barn är toppen gulliga och fina på alla sätt. Jag vill inte lägga över rädslan på mitt barn som jag har för män, så det är bra om hon träffar män med tex förskole personalen / hennes släkt osv ) då jag litar på henne fullt ut. Du har rätt att framföra dina önskemål och var inte rädd för att prata på mötet.

Svar på tråden Min DOTTER 7 år ska troligtvis få familjehem, tips&råd önskas!!!!