Inlägg från: bananiss |Visa alla inlägg
  • bananiss

BF Juli - Unga mammor, Västerås

Hahah jaa precis!! Kanske ses där ^^ tss haha ;D Skönt att du mår bra men hoppas det inte blir värre med ryggen :)

Jag ska gå på havandeskapspenning sista april. Jag tog två mån innan, du med eller?

Ska bli sjukt skönt :D

Lilla bädisen beräknad 1 Juli :) <3
  • bananiss

Millamittilivet - Kan inte du lägga in listan i TS? :D

Är det någon som vet hur det är med kejsarsnitt. Om man skulle vilja ha det, är det jättesvårt att få det då? Måse man ha ett starkt skäl??

:)

• bananiss
    mmmiikaela skrev 2011-03-02 22:25:13 följande:
    ja de måste va giltiga skäl, oftast medicinskt eller psykiskt från en förra förlossning, jag fick snitt pga medcinska/psykiska/fysiska orsaker.
    Okeej.. Jag läste din blogg. Jag försår att du vill snittas om man säger så!! :P Man blir lite rädd
  • bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-03-18 09:34:05 följande:
    Jag vet inte heller, så du är inte ensam haha. Men ska upp till tittut idag o kika läget och då kanske man får en skymt av vad det kan vara även om det inte spelar någon roll, :) bara ett friskt barn som har allt den ska ha sen fåre vara vad det vill :)
    Hur gick det på tittut?? :D
    Jag ska få en pojke, fast det har jag redan skrivit haha ^^
  • bananiss
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-04-28 20:14:50 följande:

Hoho har tråden dött? ;) Hur mår ni?

Nu börjar det gå undan, 89 dagar kvar :D Och man börjar verkligen känna sig stooor!

Hoppas ni har haft en bra påsk =)

Hej igen :D Joo jag mår bra, fick havandeskapspenning idag så nu har jag "sommarlov" ;)
    Bebisen har börjat kännas annorlunda sedan en dag bara. Han verkligen sträcker ut sig (trycker ut fötterna HÅRT under revbenen) haha.. Det gör lite ont men hellre det än att inte känna något :D Det är inte längre några sparkar utan bara "tryck".
    Jag har 64 dagar kvar idag :D Går in i v 32 på lördag. Går det fort dessa sista veckor`?? Jag tänkte för du har ju varit gravid förut :D Eller segas dem fram`?
    Hur mår du själv??

Kramis :)
  • bananiss

Åhh vad skönt att veta att du inte behöver gå över tiden i af mikaela :) Måste vara skönt att ha ett datum? :) Eller känns det läskigt?

Jag har 59 dagar kvar idag.. Vill att det ska gå fortare nu ;D Man tycker att det går långsamt men när man tänker efter så har det gått jättefort :O

Skönt med semester Milla ;) Nu får vi hoppas på lite bättre väder!! Jag som kallade det "sommarlov" ;)

Jobbigt med huvudvärken emelielinneacaroline!! Hoppas att det släpper snart!.. Vad ska man kalla dig? :D Vilket är ditt tilltalsnamn? Du kanske har nämnt det jag är lite snurrig ibland :D

• bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-05-16 10:25:34 följande:
    Hahaha, ja precis det kommer gå på löpande band där inne :P, men det vore lite roligt om alla hamna där efter varann :P .

Marilla heter jag serdu :)
    Jaa haha va kul om det blev så.. Men jag hoppas ju på att han kommer 2-3 veckor för tidigt ;D Vore skönt haha.. Då vet man i allafall att bullen är färdigjäst så att säga ^^ Bara för det så kommer han väl 2 veckor sent ;)

Har ni några tips på hur man kan "starta" förlossningen när det börjar närma sig sen? ;D Alla äldre pratar om att ricinolja har funkat för dom och att det är jättebra osv.. Men jag har hört att det inte alls är bra, så jag skippar nog det^^ Har ju redan fått värkar en gång som var jättekraftiga.. Fick åka till förlossningen och kolla.. Och det hade påverkat livmodertappen så den va bara 2,3 cm (skulle vara 3,5).. Men sen avtog det ju i alla fall.. Men det jag ville komma fram till var att det gjorde tillräckligt jävla ont ändå så man vill nog inte bli dålig i magen på samma gång haha!!

Men har beställt hallonbladste i allafall.. Någon som har provat? Ni som har fått barn tidigare tänkte jag :) Dom säger ju att det kanske inte direkt startar förlossningen men att man blöder mindre under och efter pga nåt med livmodern :P

Ge mig lite tips ;D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-05-16 15:36:27 följande:
    Vart hittade du hallonbladste?:D lät spännande .. hihi. Har haft nå förvärkslikande hela helgen och idag är det inte alls roligt, tydligen så låg bebutten väldigt långt ner med huvudet, så man får hoppas att han stannar där ett tag till. . Den rackarn :)

hur mår du nu då?
    Jag beställde på internet! Hete nåt med re-fresh.nånting... Kom hem dagen efter! Men man får bara dricka det från v 35 tror jag, men jag ska börja på lördag, då är jag 34 hela veckor gången (går in i v 35).. Tror de är ok :D

Oooj hoppas bebben vill stanna i magen en liten stund till! Men du kan nog slappna av för det skulle inte vara någon fara om den föddes nu :) Hoppas du mår bättre snart! <3

Förresten, jag skrev tidigare idag att jag inte tänkte testa ricinolja^^ Men jag har ändrat mig.. Hahah.. Min kompis har BF idag och vi åkte till apoteket för hon skulle köpa det.. Vi har hört massa nu som har provat det och det har bara funkat positivt så vi hoppas hon får värkar inatt!! Dessutom är hon helt förstoppad haha så hoppas det gör susen med det å.. :P

Joo nu mår jag bra! Det avstannde som tur var.. Ett tips är att lägga sig i badet, om det är "förverkar" och inte riktiga värkar så ska dom tydligen avta då.. Fick jag höra på förlossningen.. Det är ju inte superskönt med "mensvärk" gånger 20 :P
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    mmmiikaela skrev 2011-05-26 15:15:27 följande:
    jaa :D äntligen fick man tiden ;D 28 dagar kvar, wihooo :D
    Jag vill också veta ett datum :D Haha jag går säkert över tiden..
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    Ccarolina skrev 2011-05-27 21:58:02 följande:
    mitt i smeten nästan, precis bredvid rudbecksparken om du vet vart den ligger? :)
    själv då? :) 
    Välkommen :)  Det är inte så att du är 92:a och går barn och fritid ? :D Min kusin hade en tjej i sin klass nämligen som hette carolina och skulle få barn i juli :) hihi.

Åååh nu vill jag att lillkillen ska komma ;) Komsi komsiii.. Fast nej. Mamma åkte till USA igår och kommer hem den 9:e.. Så han får väl stanna i magen tills hon kommer hem haha ;D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås