Inlägg från: bananiss |Visa alla inlägg
  • bananiss

BF Juli - Unga mammor, Västerås

mmmiikaela skrev 2011-06-09 11:46:16 följande:
    v 35+6

Fin mage! :)
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Okej, nu har proppen gått (igår och lite idag) och jag har haft ont i ryggslutet som f**n sen igår kväll.. Hade mycket sammandragningar i natt så jag somnade 8 imorse.. tror ni något kan vara på g?? :D

Ni som fått barn tidigare, hur känns det när värkarna startar?? Nu gör det ju bara ont i ryggen.. Fattar ingenting :P

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-06-13 10:39:59 följande:

Samma för mig också, men nu har det lugnat ner sig igen . . . Men spännande ändå, när som är det dags :D hihi

Haha jaa nu verkar det helt dött igen..:( Men det står på internet att värkarna brukar vanligast komma igång 1-10 dagar efter slemproppen lossnar ^^ HOPPAS!!
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    mmmiikaela skrev 2011-06-17 14:50:43 följande:
    haha jaa, men hellre att man uppdaterar offentligt så man slipper bli trackaserad via telefon, de orkar ja inte :P
    Hahah jagf förstår inte mig på hur man går in på facebook på min mobil, tycker det är krångligt ;D Så jag tänker ta med min bärbara dator jag hihi :)

Guuuud va nära det är för dig nu mikaela :)
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    mmmiikaela skrev 2011-06-17 20:30:09 följande:
    va har du för telefon? :P

jaa, nu är de ruskigt nära :D
    Nån sony ericsson :P Det är ju ingen "internettelefon" egentligen.. eller ah du förstår va ja menar :) den är ju bara dryg :D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-19 12:11:05 följande:

Nej man blir så ställd :D Det måste den nog göra eftersom den får hicka. Min har ofta det!

Ska fråga BM nu när jag ska dit på tisdag ;P

Jag har hört att dom andningstränar genom att dra ner vatten i lungorna, och då får dom hicka sen :) Haha :) Så sa min BM.

Åhh idag har jag kännt värsta mensvärken i ryggslutet hela morgonen.. Men vågar inte ens tro något när man bara blir så lurad hela tiden haha :D GUD vad jag längtar tills lilla bebben vill komma ut :)

Kan ingen spola fram tiden? :D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Fiiiiina magar ni har!!! Jag tror jag skippar nån magbild nu med tanke på alla bristningar jag fått över HELA magen.. Haha..

Joo jag förstår att det inte är några värkar jag känner nu, haha, men tänkte att det kanske skulle börja bli värre snart :D Men icke :D hahah..

Vi får väl se till att hamna på bb allihopa samtidigt ;D Kuuul det skulle va ;D

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-06-21 18:26:09 följande:

Ja vad skönt att man inte är ensam om den saken att det har hänt dig med. Du får skriva hur det gick då i morgon =) Ja jag tror nog inte att vi kommer att behöva åka på ett tillväxtultraljud. Man oroar sig nog lite i onödan :D

Men när fixerade sig/sjönk bebisen ner då? Om den har gjort det alltså :) För måttet kan tydligen till och med gå ner då sa min BM :) Bara för att då hamnar ju livmodern nedanför det där benet man mäter ifrån :) Det är nog ingen fara ska du se, om det hade varit nån fara hade dom nog sagt det :) Kram
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Jag hade ju tänkt att hamna på bb samtidigt som dig mikaela så att vi kunde fira midsommar ihop ^^ haha..

Men nu är jag på förlossningen av en annan anledning :( TRÅKIGT!
    Vaknade av jättehög feber, ont i magen (inte nå värkar utan bara ont) och frös som tusan..
    Bebisens hjärtljud låg på 220 jättelänge så jag fick massa alvedon för att få ner min feber så att hans puls gick ner. Nu vill dom hålla febern nere hela tiden så han inte ska ha för hög puls.. Så jag mår relativt bra nu ändå. Väntar på provsvar.. Undrar va de kan vara?

Dom misstänker UVI eller inflammation i tex livmodern.. Hmm.. Vi får se! Blir kvar över natten i alla fall...

LYCKA TILL MIKAELA :D Vi kanske ses^^

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Jag är kvar på bb men fick permis till imorgon bitti första ronden. Bebisen är lite väl lugn tydligen. Ska fråga om igångsättning, för jag orkar inte mer nu :P Min mage värker! Men jag mår lite bättre ändå.

Träffade mikaela idag, sa ju att vi skulle ses på bb hahaha.. Och bebisen var JÄTTESÖT :D

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Nu har jag en liten fråga :O Är du på BB nu marilla?? För isåfall har jag sett dig där flera gånger för vi har varit på återbesök! Men har inte fattat att det var du förrän jag såg dina bilder nu :O !!!

Men stort GRATTIS :)

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-07-03 08:17:42 följande:

Det kan nog ha varit jag som hängt där ;) Haha. Ja, då lär det varit er vi såg också. Hur gick det för er med allting?:)

Inge bra alls blev akutsnitt och max fick göra allting till en början.. och så har lilla leon kolik :( jättefrustrerande vill inte att han ska ha ont :( Sen har vi inte kunnat sova nånting pga det de första dygnen så vi var helt förstörda och jag fick såna där gråtattacker. nu har vi fått massa hjälp från BB så de går bättre nu :) va dumt att jag inte fattade att det va du!! haha!! hur gick det för er? Visst är det helt underbart att ha barn?? det gick ju inte att föreställa sig!! :D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-07-03 18:57:40 följande:
    ja jag med:D ska börja packa BB-väskan ikväll! ;D
    Ååååh :D Snart dags ju, jag tror att du kommer få en vecka före bf ;D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Nu har alla fått barn :) Bara pojkar hihi :) Hur går det för er alla? För oss går det bara bra efter allt krångel med magen i början.. Ska någon av er börja i babysim? :D

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Åhh hoppas det löser sig snart med magarna och med wiltons viktuppgång!

Carolina - Oj vad läskigt!! Är det vanligt att dom får det?
    Jag ska börja på babysim på lögarängen i oktober. På tisdagar tror jag det var!

Absolut, det vore jättekul med en fika :) Säg en dag bara jag brukar ha tid :)

• bananiss

Jaa tisdag låter bra :) Vilken tid ska vi säga?? 13??

Neej jag vet inte vart vagnarna ska få plats haha :D Ikea typ.. haha nejdå :)

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • bananiss

Nej men seriöst, ska vi säga ikea?? Haha! Det är ju bra med plats!! ;D

Pojke beräknad 1 Juli <3
Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås