Inlägg från: EmelieLinneaCaroline |Visa alla inlägg
  • EmelieLinneaCaroline

BF Juli - Unga mammor, Västerås

Ccarolina skrev 2011-06-19 14:44:48 följande:
    slänger upp en magbild från vecka 35 (34+4) ståendes och...

en från dagen efter liggandes (34+5). den ser ju betydligt större ut när jag står upp

Vilken söt och fin mage :D
  • EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-06-19 12:15:55 följande:
    Jag har hört att dom andningstränar genom att dra ner vatten i lungorna, och då får dom hicka sen :) Haha :) Så sa min BM.

Åhh idag har jag kännt värsta mensvärken i ryggslutet hela morgonen.. Men vågar inte ens tro något när man bara blir så lurad hela tiden haha :D GUD vad jag längtar tills lilla bebben vill komma ut :)

Kan ingen spola fram tiden? :D

Ja men då är det nog de jag känner hahha :D Men hickan kan jag känna av lätt, stackarn har ju det flera gånger om dagen och nätterna. Samma här! Har haft rejäla förvärkar och alvedon hjälper inte. Det gör inte så ont men det känns och magen är stenhård och det stramar i ryggen och höfterna. Men kroppen förbereder sig.

Du VET när värkarna sätts igång, det är så svårt att förklara men man känner dom och dom är ju inte så speciellt sköna ;) haha

så snart det är så nära nu!!

• EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-06-20 13:15:45 följande:
    Fiiiiina magar ni har!!! Jag tror jag skippar nån magbild nu med tanke på alla bristningar jag fått över HELA magen.. Haha..

Joo jag förstår att det inte är några värkar jag känner nu, haha, men tänkte att det kanske skulle börja bli värre snart :D Men icke :D hahah..

Vi får väl se till att hamna på bb allihopa samtidigt ;D Kuuul det skulle va ;D

Eh lägg av få se nu :D Det är ju hela tjusningen med att vara gravid! Jag har fått bristning rätt över navel pågrund av min gamla percing. Efter tove så hängde huden över naveln och det var inte snyggt. Då tänker jag hur det kommer att se ut nu? :D haha måste ta ett nytt håll sen för att skymma det lite.

Prova en tur i sängkammaren ;)

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-06-21 07:18:24 följande:

Känns som att man inte har så mycket att komma med, är en liten skrutt där inne ;)

Eh det tror jag nog inte :) Magarna är ju så olika på vilket kropp man har. Vilka vecka är du i när bilden togs?

Hur mycket har alla ni gått upp?

Hittills ligger jag på 9 kilo :P

• EmelieLinneaCaroline

Var hos Barnmorskan idag och det gick väl bra alla värden var bra och hade bra i blodtryck. Men min riktiga Barnmoska var på semester så jag fick komma till en annan idag. Och vet att dom kan mäta olika på Sf måttet men magen min hade inte växt nå på 2 veckor. Så ska dit igen nästa vecka och se.

Min barnmorska kommer tillbaka om 2 veckor så det kanske bara är att dom mätte olika. Och så sa hon att det kan vara för att bebisen hade sjunkit ner med huvudet så jag skulle inte oroa mig :P

Blir nervös ändå.

Lillfisen hade 135-140 i hjärtljud denna gång =)

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-06-21 14:24:53 följande:

Där ser man, min Bm är också på semester nu mitt i allting, så ska få en ny imorn ska bli spännande o se vad hon mäter :) . Hoppas att maggen har växt till sig då, det är inga problem serdu :).

Fick en annan Bm en gång, och hon mätte också helt olika jämfört med min vanliga, så det är inga bekymmer :D

Ja vad skönt att man inte är ensam om den saken att det har hänt dig med. Du får skriva hur det gick då i morgon =) Ja jag tror nog inte att vi kommer att behöva åka på ett tillväxtultraljud. Man oroar sig nog lite i onödan :D

• EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-06-21 22:47:10 följande:
    Men när fixerade sig/sjönk bebisen ner då? Om den har gjort det alltså :) För måttet kan tydligen till och med gå ner då sa min BM :) Bara för att då hamnar ju livmodern nedanför det där benet man mäter ifrån :) Det är nog ingen fara ska du se, om det hade varit nån fara hade dom nog sagt det :) Kram
    min ligger bara med huvudet neråt och är inte fixerat än. Tove fixerade dig sig inte heller. Men jag ska lyssna på andra och inte vara så nojig :D Vi får se på tisdag då vi ska dit igen :) KRam
Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås