Inlägg från: EmelieLinneaCaroline |Visa alla inlägg
  • EmelieLinneaCaroline

BF Juli - Unga mammor, Västerås

mmmiikaela skrev 2011-06-22 14:17:07 följande:
    imorgon är de dax:D är så sjukt nervös så jag knappt kan tänka klart, men de ska väl gå bra :)

I morgon är det äntlige dags för er :D Jag är till och med nervös! sympati nervös haha ;)

Allt kommer gå kanon du får din efterlängtade bebis i morgon! Underbart =) Kommer vänta ivrigt på bilder.

Vill med ha bebis nu! Har en sån extrem längtan nu alltså, vill vill vill!

• EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-06-22 18:55:09 följande:
    Jag hade ju tänkt att hamna på bb samtidigt som dig mikaela så att vi kunde fira midsommar ihop ^^ haha..

Men nu är jag på förlossningen av en annan anledning :( TRÅKIGT!
    Vaknade av jättehög feber, ont i magen (inte nå värkar utan bara ont) och frös som tusan..
    Bebisens hjärtljud låg på 220 jättelänge så jag fick massa alvedon för att få ner min feber så att hans puls gick ner. Nu vill dom hålla febern nere hela tiden så han inte ska ha för hög puls.. Så jag mår relativt bra nu ändå. Väntar på provsvar.. Undrar va de kan vara?

Dom misstänker UVI eller inflammation i tex livmodern.. Hmm.. Vi får se! Blir kvar över natten i alla fall...

LYCKA TILL MIKAELA :D Vi kanske ses^^

Ja jag såg att du hade skrivit det på facebook. Gud vad läskigt att hans hjärtljud låg så högt! Måste nog vara en inflammation. Hoppas att du får svar snart! Håller tummarna att det går bra. Du kanske eventuellt med har din grabb inom några dagar. ;) Du får hålla oss uppdaterade! Kram på dig!

• EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-06-23 17:13:36 följande:
    Jag är kvar på bb men fick permis till imorgon bitti första ronden. Bebisen är lite väl lugn tydligen. Ska fråga om igångsättning, för jag orkar inte mer nu :P Min mage värker! Men jag mår lite bättre ändå.

Träffade mikaela idag, sa ju att vi skulle ses på bb hahaha.. Och bebisen var JÄTTESÖT :D

Ja det kanske dom till och med kommer att ge i förslag, hoppas att det blir bättre snart i alla fall!

Vad roligt!! Åh vill med ha bebis nu!

• EmelieLinneaCaroline

Och ett STORT Grattis till Mikaela! Han var så fin och väldigt lik miliam =D

Hoppas du mår bra! Nu är det bara att njuta :)

Jag såg på din blogg att jag låg närmast med gissningen :D Lite kul!

Vad ska han heta? :D

• EmelieLinneaCaroline
    mmmiikaela skrev 2011-06-24 11:48:23 följande:
    tack :D jag mår fint, tror jag iaf :d hahha, sitter just nu i en fotölj, ;P jaa, du va väldigt nära :O hahaha. galet!

vi vet inte namn, är ju så svårt :P

skönt att höra! Nu är vi tre kvar :D haha undrar vem som får näst? Jag tror marilla ;)

Hahah ja riktigt galet :D

har han fått nå namn än då? ;)

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-06-27 05:44:10 följande:

Haha, säg inte det du, man bara väntar o väntar ;) men det smäller aldrig riktigt till . . . Så du kanske hinner före bara för det :O

hur känner du? har du haft förvärkar eller är det riktiga värkar?

Haha nej det tror jag inte :D Jag tror fortfarande att min kommer komma sist ;)

• EmelieLinneaCaroline

Jag hade rätt marilla fick med sin bebis innan ;) Bara jag och Carolina kvar nu!

Märks att ni har fullt upp med era gobitar. För inte hinner man med mycket när man har en nyfödd hemma ;)

Hoppas ni alla mår bra!

Ska iväg till barnmorskan till halv tre så får se om magen har vuxit något. Hoppas på det!

• EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-06-28 17:29:40 följande:
    Och jag kommer väl vara den sista... Har haft sån otur hela graviditeten så att han kommer stanna där inne 2 veckor till bara för att jag absolut inte vill det skulle inte förvåna mig!! ;) Men grattis grattis grattis till marilla, josefin och mikaela som har sina små hos er. hoppas ni mår bra:) Längtar ännu mer nu när jag vet att ni redan har era små hihi:) Men Emelie vi får gå med våra magar ett tag till vi! Hade den växt nå?:)

Vadå för otur? haha ja eller hur, vi får kämpa med dom ett tag till som det ser ut ;) Och inte bättre blir det av värmen! PUH!

Nope den hade inte vuxit nå så måste iväg och göra ett ultraljud på fredag. Skit nervös!! Blir så rädd att det ska vara nå fel :( Men det ska bli riktigt kul att se den igen och se vad den ligger på i vikt. Vi kan ju få reda på vad det blir om vi vill. Men det känns inte så värt nu när man ändå är så nära =)

• EmelieLinneaCaroline
    mmmiikaela skrev 2011-06-30 20:32:53 följande:
    tack :) allt går jätte bra =) förstår att du är otålig men nart är de din tur =)

Skönt! :)

Ja nästa vecka är den färdigbakad så då är den så välkommen!

• EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-07-03 19:41:43 följande:
    Ååååh :D Snart dags ju, jag tror att du kommer få en vecka före bf ;D

jaa :D då är det 2 veckor kvar ju ;) haha känns ju hur långt som helst!! jag ska hålla er upptaterade :D

Hur går det med leons mage då? Stackarn vet precis vilken sitts ni sitter i. Tove hade med kolik och det var ingen rolig tid alls. Det ända som hjälpte var bilstolen och bära henne på mage.

• EmelieLinneaCaroline

Då har carolina med fått sin lilla gos! Och vem hade rätt, jag blev sist Drömmer

Vill med ha bebis nu, har inte alls tålamodet längre men går jag över så är det många veckor kvar.
    Och i den här värmen så kommer jag nog avlida. Fått foglossning också!

Hoppas ni andra mår bra och era pluttisar också!

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-07-09 12:25:22 följande:
    Men din tur e ju snart kommn den med :D, vill också snooza på en nykläckt bebis hihi. Min växer så det knakar nu, så man får försöka hinna med . :) Slå vad om att det kommer smälla till när som för dig nu , vi håller tummar och tår här borta !!  
    Ja de är ju det :D

Din lilla är ju bara en vecka! Tove är snart 1 1/2 år ;) Så tiden går så skrämandes fort!! Så ta vara på bebistiden och mys mycket hemma istället för att fara runt en massa. Jag och tove mös ordentligt hemma dom första månaderna så fick folket komma hem till oss istället ;)  

Du det tror jag med, Trodde att det skulle börja idag. För fick sammandragningar från kl 10.00 fram tills kl 13.00 och då kom dom med lagom mellanrum och höll i sig. Men sen slutade dom tvärt :(

Ja håll dom hårt!     
  • EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-07-10 11:50:58 följande:

Jisses ja :) , jaa alldeles lagom nu mitt i sommarn å, då kan man bara ta det lugnt hihi. Ja där ser du, nu är det dax snart så snart, du lär ju vara taggad nu ;)
    ja skoja inte :D Nu går man bara och väntar och känner efter det minsta lilla :P
  • EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-08-07 20:24:25 följande:
    Nu har alla fått barn :) Bara pojkar hihi :) Hur går det för er alla? För oss går det bara bra efter allt krångel med magen i början.. Ska någon av er börja i babysim? :D

När började leons mage krångla? För redan förra veckan började viggo få magknip :( jag hel ammar så han har inte blivit förstopad. Vi har både börjat med semper och minifom och det tar ju sin lilla  tid innan man kan se effekt. Men gubben blir aldrig nöjd :( Så här hade vi med tove och hon hade kolik. så jag hoppas att inte viggo med har det. 

Annars så går allt utmärkt! Min kropp mår hur bra som helst efter förlossningen och jag har tappat nästan alla gravid kilon, har 3 kvar :P

Jag gick med tove på babysim och det var super mysigt! Tycker garanterat att ni ska gå :) Vet inte hur jag ska göra om jag hinner med det den här gången, men då blir det i kolbäck för oss =)    
  • EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-08-25 17:34:15 följande:
    Nu va det länge sen man va inne här, tiden går åt till annat :)
    Dessa små magar... Vad skönt att det löst sig josefin! Och emelie hoppas det inte är kolik:(
    För oss går det bra förutom att lilleman är lite ledsen när han äter och dom vet inte vad det är. Han fick krupp när han va 5 veckor oxå och det va en upplevelse man inte vill minnas!

Vi tänkte oxå börja babysim men vet inte om jag ska välja kristiansborg eller vart vi ska ta?

Men vad säger ni nu när alla är hemma med sina små ska vi ses på en fika eller nåt? :D

Nemen stackars liten! Förstår dig helt. När tove var 3 månader fick hon ett virus som tillkallade feberkramper så vi åkte in med ambulans till stora akuten och då hade 41 graders feber. Värsta mardrömmen! Så nu har vi extra koll på lilleman så inte han får det. Det är ärftligt, jag hade det som liten.

Ja aboslut! :D det tycker jag verkligen. Vi kan ta en dag då tove är på dagis, blir lite lättare för mig ;)

Och vi var ju en sväng in till barnakuten med viggo för dom på BVC såg hur mycket han knep med magen och hade det jobbigt. Så väl där inne gjorde dom rutin koll men visade sig att han har svår kolik. :( Han blir aldrig nöjd då han inte sover. Blir lite kämpigt! OCh tycker det är så tråkigt eftersom tove med hade det.     
  • EmelieLinneaCaroline
    mmmiikaela skrev 2011-08-25 19:04:15 följande:
    vi har legat på sjukhus med wilton, vissa dagar vill han inte äta och de resulterar i att han inte går upp i vikt som han ska, ibland går ner, ibland står still ibland upp, så nu väntar jag på samtal från läkarn om ev. berikning. samt dietist till båda barnen.. stora killen har ju också problem med vikten och nu har även längden påverkats mycke.

idag var vi på bvc och nu efter sjukhusvistelsen så har han ätit ok ett par dagar och därmed gått upp bra i vikt. 5125 gram o 61 cm lång.

vad kan det vara för fel? Liten då, visst är det tråkigt när dom får samma sak som sina syskon.

Hoppas ni får ett bra svar och att det blir bättre med måltiderna :) 

Viggo ligger på 4485 gram och är 54 lång =)    
  • EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-08-29 19:52:04 följande:
    Mikaela - hoppas ni får ett bra svar från läkaren så han börjar gå upp i vikt. Milo är lite lika fast han får i sig så han går upp i vikt men ledsen ibland när han äter. Man känner sig så maktlös!

Emelie - vad jobbigt, men ändå skönt att ni fått ett svar på vad det är!
    Det förstår jag att ni är på er vakt, aldrig kul när det inte är helt bra med dom små liven.

Josefin - läkaren sa att under dessa år som han jobbat så hade han aldrig sett någon så liten. Det brukar komma vid ca 6 månader i så fall. Men han sa att de kan komma så tidigt oxå men att det är ovanligt.

Vad kul att ni är på en fika :D
    För oss passar det bäst nästa vecka. Tisdag, hur ser det ut för er andra då?:)
    Tisdag passar oss med perfekt :) Jaha stackarn =(
Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås