Spritproblem?
Gift/sambo sen 20 år med en jättego man, har två barn och en underbar vardag där allt funkar såå bra. MEN, det som inte funkar är fest, min man kan inte dricka sprit utan att bli kanonberusad, spy, somna (medvetslös) och helt tappa allt. Han dricker inte mer än nån annan, tvärtom, men verkar inte tåla spriten alls. Han blir först otrevlig främst mot mig, som ett litet barn som trotsar sin mamma. Jag har slutat att be honom sluta dricka sprit när han väl börjat, det är bara det att jag alltid får se till att försöka få hem honom på nåt sätt. Detta har lett till att jag aldrig kan ta något på fester (klarar mig iofs bra ändå:) men bli alltid kallad torris och tråkmåns), utan ser till att kunna köra hem honom frampå kvällen, får alltid höra hur trist jag är som alltid kör...
Nu är jag så infernaliskt trött på det!!!
Är det jag som har problem eftersom jag inte fixar att se då han super sig redlös gång på gång (dock inte ofta, men varje gång det är fest)? Eller är det han som har problem med sprit helt enkelt? (han tål ju öl och vin bra)
Förr älskade jag att gå på fest, klä mig fin, dansa och ha det kul med vänner. Nu får jag alltid en klump i magen då det är fest....har talat med honom genom åren om detta, han lovar skärpa sig men det sker ju inte, blir bjuden på en liten sup och så var det igång.
Har beslutat mig för att inte gå på mer fester med honom, nu får han klara sig själv....är det fel?
Ska bara gå på fest med mina tjejkompisar numera, med mannen tryggt i förvar hemma, vill inte ha en klump i magen inför varje fest. Känna mig dum då han blir otrevlig, känna mig dum då jag ber honom sluta dricka, känna mig dum då jag försöker få in honom i bilen, vara rädd att barnen ska vara vakna och se pappa så full, må dåligt efteråt....jag vill bara må bra.
Hjälp mig!!!