Jag vill skiljas men min man vill fortsätta kämpa, hur göra?!
Hej.
Hur vet man om det är värt att skilja sig?
Jag är beredd att bryta upp hela familjen, för jag är inte längre kär i min man. Har inte varit på länge. JAg har inte känt attraktion till min make på länge heller.
Jag hade bestämt mig för att skilsmässa var det enda rätta.
Inatt hade vi sex och jag ville bara fly.
Nu försöker min make övertala mig att stanna... Finns det överhuvudtaget skilsmässor som gjort livet bättre?
Känner mig så splittrad och samtidigt säker på att jag verkligen behöver få bo ensam och "hitta mig själv"... Men det känns så svårt. Så jäkla svårt. Jag känner mig så elak och som världens sämsta mamma... Våra barn är 3 och 6 år. Vi har varit tillsammans i snart 10 år och träffades när jag var 15 år.
Vi har brytit upp en gång innan. Men då hittade vi tillbaka. Det var även jag den gång som tog initiativet.
Även utan mina känslor som så länge sagt "Stanna för barnen, du kan leva sedan" så känner jag att min man inte förtjänar att vara med en kvinna som inte uppskattar honom. Som inte tänder på honom. Som inte ger honom det han behöver. Som bara vill bort.
Hur göra? Försöka mer eller inse att jag faktiskt redan har försökt massor?
Om jag ska försöka, hur gör jag det då? Utan att vi kommer in i samma mönster igen...? Förlorar jag mig själv då?