• Anonym (Gravid)

Extremt mycket flytningar i vecka 34 som nu har blivit.....

Hej!

Jag har haft jättemycket flytningar ända sen jag blev gravid men nu igår så har det plötsligt blivi extremt mycket.
    Dem har aldrig luktat konstigt men varit ganska gula.
    Det verkar vara rätt vanligt med ökade flytningar när man är gravid men man känner sig så ofräsch. Usch usch!

Dem har nu iaf plötsligt blivit helt slemmiga, och det kommer som slemklumpar när jag torkar mig. Äckelvarning, sorry!
    Har varit irriterad och haft klåda i underlivet i någon vecka så för 2-3 dgr sen köpte jag Pevaryl svampmedlel som jag behandlar med nu.
    Funderar om det är därifrån jag fått så konstiga flytningar nu.

Kan man få annorlunda flytningar under pevarylbehandlingen?

• Svar på tråden Extremt mycket flytningar i vecka 34 som nu har blivit.....
  • tidigareplatt

Kan ju va slemproppen med.

• Cloudy

Nej det är knappst slemproppen för den går inte att ta miste på.

TS, det är fullkomligt normalt att ha förändrade flytningar under graviditeten. Så länge de inte luktar illa eller är missfärgade så är det ingen fara.

• tidigareplatt
    Cloudy skrev 2011-01-09 20:02:45 följande:

Nej det är knappst slemproppen för den går inte att ta miste på.

Fast min var, som ts skriver, slemklumpar när jag torkade mig.
  • Lei
    tidigareplatt skrev 2011-01-09 20:18:50 följande:
    Min var också som slemklumpar när jag torkade mig, det är ju inte alla som tappar hela slemproppen på en och samma gång plus att du kan tappa delar av den under hela graviditeten för den kan komma tillbaka. Jag tappade delar av den redan i v.10 eller så och har gjort till och från under hela graviditeten och det är inget ovanligt enligt min BM
  • Cloudy
    tidigareplatt skrev 2011-01-09 20:18:50 följande:
    Lei skrev 2011-01-10 07:27:44 följande:
    Min var också som slemklumpar när jag torkade mig, det är ju inte alla som tappar hela slemproppen på en och samma gång plus att du kan tappa delar av den under hela graviditeten för den kan komma tillbaka. Jag tappade delar av den redan i v.10 eller så och har gjort till och från under hela graviditeten och det är inget ovanligt enligt min BM
    Ni måste mena geléklumpar för slemproppen påminner om gelé occh inte slem.
  • tidigareplatt
    Cloudy skrev 2011-01-10 10:00:16 följande:
    Lei skrev 2011-01-10 07:27:44 följande:
    Ni måste mena geléklumpar för slemproppen påminner om gelé occh inte slem.
    Klumpar hursomhelst.

Ts, det är säkert inget konstigt i alla fall. Det är som sagt vanligt med konstiga flytningar och klumpar. Ring Mvc och kolla med dom om du känner dig orolig. 
Svar på tråden Extremt mycket flytningar i vecka 34 som nu har blivit.....