Inlägg från: Terese f |Visa alla inlägg
  • Terese f

Hur ofta ersättning?

Inte ska vi väl säga att de är fel att sluta amma :O :O
    Isf får som väl va dumma mot mig som inte ens ammat en droppe (vägrade då de kändes konstigt)

Aja, nu till svaret.
    Min dotter som är en smalis äter 150 ml var 3e h. Men hon är lång och smal. Ibland äter hon 180.

De rådet jag fick var att lyssna på hur mkt ditt barn vill ha, strunta i att läsa dedär om hur mkt dom rekomenderar, de är himla olika! vet många barn som äter 240 vid 4 mån, men det gör alltså inte min dotter... och jag är inte ett dugg orolig eftersom att hon följer sin kurva!
    prova hur mkt han vill ha, vill han ha mer, gör mer, du kan med fördel skriva upp under 1 dag för att veta på ett ungefär. Blir ju väldigt slösaktigt om man gör jättemkt och han aldrig äter upp allt. Låt honom äta hur mkt och hur ofta han vill :) Skulle han bli lite "tjock" så spelar de ingen roll faktiskt för de kommer han springa bort när han kan börja gå och röra sig mer ;)

• Terese f
    smekmigipoolen skrev 2011-01-09 22:09:25 följande:
    tack för alla svaren! 

jag har hört att man ska tillsätta 1 tsk olja eller messmör ersättningen pga magen, är det per dygn då? Kan jag sluta amma direkt, eller ha en snabb nertrappning? Klarar hans lilla mage det? 
    Han är tidig med allt så hans tänder fick han vid 3½ ålder, 2 st i underkäken..

Jag använden MAM nappflaska, kanonbra :) 

Har ni några övriga bra tips som kan underlätta tillvaron? 
    Nej lämna messmör tills han blir hård i magen. :) om du är lite rädd att han ska sakna ammandet och så så kan ni ju alltid se till att ha lite mysstunder då han ligger väldigt nära .(kanske naken?) Föreslår att du köper några flaskor, jag har 8 st ;) Orkar liksom inte diska var och varannan timme!
Svar på tråden Hur ofta ersättning?