Anonym skrev 2011-01-10 12:29:17 följande:
Jag tror det är lättare för en 16-åring att höra från mamma än från styvpappa att man ska vara påklädd hemma. ifall hon inte menat något med det så kan det bli sjukt jobbig spänning mellan henne och styvpappan om hon tror att han tolkat henne som att hon stöter på honom osv. Vissa familjer är ju faktiskt väldigt naturliga hemm
a, jag vet fler som gått nakna hemma i den åldern när de duschat osv. Jag kan tycka att det är konstigt men folk är ju olika. Dock blir det ju ännu konstigare med en ny man i familjen och jag tycker ju hon borde täcka åtminstonde kön och tuttar liksom. men att gå i trosor och t-shirt hemma ser jag inte som nåt konstigt.
Ja vi gör det! Är bland det mest naturliga i världen hemma hos oss att gå nakna ut ur duschen in till rummet / eller stå nakna tillsammans inne i badrummet och göra sig iordning samtidigt.
Det beror ju på vad man är van vid. Jag är uppvuxen med det och tycker därför inte det alls är konstigt att se mina föräldrar / syskon nakna eller stå naken framför dem. Jag skrattar åt de som inte "vågar" visa sig nakna inför sin egen familj. Tycker jag låter knäppt.
Så det är mycket möjligt att jag så småningom hade börjat springa runt naken även om min styvfar var i närheten OM jag hade vuxit upp med honom! Om han var "ny" så skulle jag definitivt inte ha gjort det!
Hur länge har du varit en medlem av familjen?
Har mamman märkt att dottern har gått omkring naken framför dig?
Har mamman samma beteende som dottern? (går naken från badrummet och ut till rummet - för att byta/ hämta kläder.