• Anonym (styvpappan)

Min styvdotter springer naken hemma ibland

Hej!

Jag har ett litet knäppt problem som jag inte vet riktigt hur jag ska ställa mig till. Det är så att jag sedan ett par år tillbaks har en ny kvinna som sedan ett tidigare förhållande har en dotter på 16 år.
    Har vid ett flertal tillfällen hänt att hon kommit ut naken ur duschen och gått till sitt rum precis då jag råkat vara i närheten. Har även hänt att hon kommit ner i köket på morgonen iklädd bara en tshirt.
    Jag får ibland känslan av att hon vill att jag ska se henne. Har inte vågat påtala något för henne eller hennes mamma. Borde jag säga något?

• Svar på tråden Min styvdotter springer naken hemma ibland
  • Jezamine

Varför har du inget sagt hittils?

Jag är INTE avstängd
  • Anonym

Att vara 16 år kan var rent ut sagt hemst, massa hormoner som bubblar och tankar man inte kan kontrollera. Det du misstänker kan klart vara befogat och grunda sig i att hon vill ha uppmärksamhet och bli älskad med söker uppmärksamheten på helt fel sätt. Du ska inte ta upp det med styvdottern men med mamman absolut! ni har varit tillsammans så länge att ni mpste kunna prata om sånt...

• Cillalilla

Du borde i allra högsta grad påpeka detta, både för dottern och mamman.
    Inte vet jag, men hon kanske precis som du tror testar dig och vill se dig, frammana en reaktion.
    Men ta detta utan att göra en stor sak av det och säj bara i förbigående nästa gång det händer typ: Jag skulle uppskatta om du var mer påklädd. Men innan dess, säj till hennes mamma! Kan ju bli apfel annars!

• Anonym

jag hade absolut tagit upp det med henne om jag var du ts. Är du kanske ung och snygg? kanske hon vill förföra dig. Jag hade då aldrig gått naken som 16åring om jag inte hade en baktanke.

• Anonym

Jag tror det är lättare för en 16-åring att höra från mamma än från styvpappa att man ska vara påklädd hemma. ifall hon inte menat något med det så kan det bli sjukt jobbig spänning mellan henne och styvpappan om hon tror att han tolkat henne som att hon stöter på honom osv. Vissa familjer är ju faktiskt väldigt naturliga hemma, jag vet fler som gått nakna hemma i den åldern när de duschat osv. Jag kan tycka att det är konstigt men folk är ju olika. Dock blir det ju ännu konstigare med en ny man i familjen och jag tycker ju hon borde täcka åtminstonde kön och tuttar liksom. men att gå i trosor och t-shirt hemma ser jag inte som nåt konstigt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-10 12:29:17 följande:
    Jag tror det är lättare för en 16-åring att höra från mamma än från styvpappa att man ska vara påklädd hemma. ifall hon inte menat något med det så kan det bli sjukt jobbig spänning mellan henne och styvpappan om hon tror att han tolkat henne som att hon stöter på honom osv. Vissa familjer är ju faktiskt väldigt naturliga hemma, jag vet fler som gått nakna hemma i den åldern när de duschat osv. Jag kan tycka att det är konstigt men folk är ju olika. Dock blir det ju ännu konstigare med en ny man i familjen och jag tycker ju hon borde täcka åtminstonde kön och tuttar liksom. men att gå i trosor och t-shirt hemma ser jag inte som nåt konstigt.
    Ja vi gör det! Är bland det mest naturliga i världen hemma hos oss att gå nakna ut ur duschen in till rummet / eller stå nakna tillsammans inne i badrummet och göra sig iordning samtidigt.

Det beror ju på vad man är van vid. Jag är uppvuxen med det och tycker därför inte det alls är konstigt att se mina föräldrar / syskon nakna eller stå naken framför dem. Jag skrattar åt de som inte "vågar" visa sig nakna inför sin egen familj. Tycker jag låter knäppt. Flört

Så det är mycket möjligt att jag så småningom hade börjat springa runt naken även om min styvfar var i närheten OM jag hade vuxit upp med honom! Om han var "ny" så skulle jag definitivt inte ha gjort det!

Hur länge har du varit en medlem av familjen?
    Har mamman märkt att dottern har gått omkring naken framför dig?
    Har mamman samma beteende som dottern? (går naken från badrummet och ut till rummet - för att byta/ hämta kläder.
  • Anonym

.... Men att hon går omkring i en t-shirt gör väl ingenting?

Naken, javisst där kanske det går lite långt...
    Men en t-shirt?? Nån måtta får det vara på känsligheterna tycker jag. Obestämd

• a mor

Har man t-shirt och trosor är man väl klädd. Hur ser folk ut på sommaren? Då är de allra flesta betydligt mer nakna än så, eller hur?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-10 12:35:16 följande:
    .... Men att hon går omkring i en t-shirt gör väl ingenting?

Naken, javisst där kanske det går lite långt...
    Men en t-shirt?? Nån måtta får det vara på känsligheterna tycker jag. Obestämd
    tror ts menar att hon har t-tröja men inget alls under. och ibland kan t-tröjan vara ganska kort så man ser rumpar eller tom murven ibland.
  • Anonym
    a mor skrev 2011-01-10 12:37:42 följande:
    Har man t-shirt och trosor är man väl klädd. Hur ser folk ut på sommaren? Då är de allra flesta betydligt mer nakna än så, eller hur?
    men det står ju itne att hon har trosor. hon hat t-shirt stor det. och jag uppfattade det som om det var det enda hon hade.
Svar på tråden Min styvdotter springer naken hemma ibland