Pepparkakor farligt????
En vän till mig sa att man absolut inte skulle äta pepparkakor när man är gravid,, har jag aldrig hört, kan väl inte stämma????
Lite osäker blir man ju...
En vän till mig sa att man absolut inte skulle äta pepparkakor när man är gravid,, har jag aldrig hört, kan väl inte stämma????
Lite osäker blir man ju...
Nej men varför skulle det vara farligt? Tänk efter... annars kan du gå in på slv.se.
Det hoppas jag att det inte gör för jag har då käkat pepparkakor så sent som igår afton. :)
Vad skulle vara farligt i dem? Kryddnejlikan? Det är den enda mysko ingrediens i pepparkakor jag kan komma på. Rått ägg är det väl också i degen så man kanske ska undvika att äta den som deg? Fast då smakar den ju dåligt i vilket fall...
Det är inte alls farligt.
Finns ingen rimlig förklaring till varför det skulle vara farligt att äta under graviditet.
Nä, jag fattar inte heller varför det skulle vara farligt, och snälla dumfarklara mig inte nu, jag var bara tvungen att fråga.
Annars får man ju inte veta eller hur?
Tycker det låter som om nån vill ha pepparkakorna i fred?
Som snö. du satt huvet på spiken, så var det nog...
Kanske att nån sagt nåt om kryddorna då... och att det blivit förvrängt på vägen.
Har man problem med halsbränna kan man ju lätt få självmordstankar efter några pepparkakor.
Det är det enda jag kan tänka mig! Eller diarré kanske om man äter för många, och har man då kanske inte så långt kvar kan ju en sån vända sätta igång förlossningen.
Jag hörde att pepparkakor kunde vara ett sätt att få igång en sen förlossning. Jag är ett totalt pepparkaksmonster och har väl sulat i mig tre burkar totalt den senaste veckan. Men ingen förlossning har satt igån... Kan inte tänkte mig att det är farligt...däremot väldigt gott med ett glas kall mjölk. Mums!
Jag kan inte låta bli att skratta.. jag har crawings efter pepparkakor utan att jag är gravid.
Fattar ni hur det är iår då när jag är i 7:de månaden.
Äter lätt en burk pepparkakor på ett par dagar.