• Tesse80

Pepparkakor farligt????

En vän till mig sa att man absolut inte skulle äta pepparkakor när man är gravid,, har jag aldrig hört, kan väl inte stämma????
    Lite osäker blir man ju...

• Svar på tråden Pepparkakor farligt????
  • Firren

Du lever farligt LinTra!!! :-O

• LinTra

Inte då.. jag är så glad att jag går upp i vikt nu.
    Gick inte upp ett gram innan graviditeten hur mycket jag än åt.
    Nu tycker jag inte om godis längre så då har jag gått över mer på frukt och PEPPARKAKOR.

• Firren

Jag skojade men det förstod du kanske! Härligt! Ät på du det går nog bra!

• LinTra

Klart jag förstod.. det är mycket som är farligt här i världen.
    Farligt, farligt men härligt, härligt!! *ler*
    Nu blev jag sugen på pepparkakór bara för det, måste nog svänga förbi macken när jag åker hem.. har ju bara ätit mackor och grönsaker idag.

• StinaLisa

Kanske någon har blandat ihop pepparkakor med saffransbullar (jul som jul ...) Inte för att saffran heller är farligt men det är en gammal skröna att saffran kan sätta igång förlossning för tidigt. Lite sammandragande kan visst saffran vara om man äter oerhört mycket typ motsvarande hundra saffransbullar men det tror jag knappast någon gör ens med gravid-cravings! Ät ni både pepparkakor och saffransbullar så länge vikten inte skriker, det tänker i alla fall jag göra

• miss chocolate

jag kunde inte äta pepparkakor när jag ammade. lillan fick så ont i magen av kryddnejlikorna

• LinTra

Skånepepparkakor är gott och mer nyttigt än vanliga, kan la va rätt skönt att få det att komma igång beroende på hur långt gången man är.

• Tussetösen

tror inte det är farligt mer än möjligtvis för vikten =)

• lata kocken Johanna

saffran är giftigt - men då måste man äta ca 20kilo lussekatter

pepparkakor är bara farligt för vikten - annars är det bara att käka på...
    de innehåller määäängder med kanel som verkar utjämnande på blodsockret så de är ju itne sämsta kakorna heller

• Maijlo

Jag har inte heller hört att det ska vara farligt.

• Babe

... och så blir vi så snälla&goa lagom till jul, för det blir man ju av pepparkakor... våga inte påstå annat *ler*

• LinTra

Kanske man ligger i riskzonen för lussibullarna också.
    Älskar verkligen den här tiden men allt gott... *ler*

• Tussetösen

ååh ja... längtar tills man kan sitta och frossa i sig lussekatter... e ju såååå goda... =)

• LinTra

Tänkte bara lussekatter idag men hade ju inget saffran.. va bombsäker på att jag köpte det förra veckan men icke.
    Det blev kärleksmumms (snoddas) istället.
    Får baka lussekatter helgen när gubbens dotter kommer istället.

Svar på tråden Pepparkakor farligt????