• babymajbe

Menopur vs GonalF o Puregon

Någon som har erfarenhet av Menopur och om det kanske ger äggmognad fortare än Puregon o Gonal F?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-01 22:46
    Samtidigt undrar jag om det finns någon som enbart ska ta sprutor för äggmognad för att sedan försöka bli gravid på naturlig väg?
  • Svar på tråden Menopur vs GonalF o Puregon
  • MiraJ

Undrar jag med. Ska börja med menopur vid nästa mens. Har tagit pugegon och innan dess pergotime.

• FamJ

Jag tog menopur för äggmognad sedan Pregnyl ( ÄL-spruta) och försökte på eget vis..

Men att Menopur går fortare tror jag inte, första försöket fick jag hålla på 39 dagar och denna gång 13 dagar..

• Bellas7

Jag är inne på tredje försöket med gonal f gravid 2 gg med mf tyvärr

• Hjärtefröjd

Jag tror att det är så att olika personer reagerar olika på dessa preparat. PÅ min klinik dar de typ lott om vilken man får testa. Om man "misslyckas" någon/några gånger med ett preparat så byter man till något av de andra.

Jag testar Puregon nu inför isnemination. Om vi går vidare med IVF så blir det Gonal-F.

• MiraJ

Jag försöker bli gravid genom stimulering och sedan sex med min karl. Dom 3 gånger med puregon som blev bra fick jag ta ovitrellespruta.
    Ska som sagt testa menopur när nästa mens kommer. Tar provera nu för att framkalla den.

Svar på tråden Menopur vs GonalF o Puregon