• Mummy

Hjälp mig välja! New York eller Houston?

Ska åka till Usa i 6 veckor till hösten. Houston är ett av förslagen. Vi har långväga släkt som bor ca 30 minuter utanför och vi skulle isf bo hos dem. De är hur goa som helst, trots att jag bara träffat dem en gång (och haft mycket mailkontakt) erbjöd de att vi fick bo hos dem under tiden. Det är ett litet ställe de bor på och jag tror inte det kanske finns så värst mycket att göra.

Funderar också på New York (ca 30 minuter utanför city). Finns ju mer att göra och mycket att se. Isf är förslaget en värdfamilj. Det negativa är att man inte har träffat familjen ochs äkerligen skulle känna sig mer obekväm.

Jag ska göra praktik, så vi kommer vara borta på heltid (som en vanlig arbetsdag här). Då är det kvar lite fritid på eftermiddagen/kvällen och helgen. I båda orterna kommer vi ha en halvtimme ungefär till storstaden.
    Min 6-åriga dotter kommer vara med mig, så man blir lite mer nervös inför allt som har med resan att göra. Speciellt hennes fader som kommer stanna hemma

Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Hjälp mig välja! New York eller Houston?
  • RockingSkåne

Jisses, svårt att säga. Har själv bott i NYC i många år och tycker att det är den mest fantastiska staden som finns! Loooove it! Å andra sidan har jag hört mycket gott om Houston och jag tror det är en klar fördel att ha familj man kan stötta sej emot.
    2 helt skilda världar. Var utanför NY skulle ni bo isåfall? 

• RockingSkåne

Houston är ju också en stor stad, så finns säkert en hel del att göra där också. Södern är ju mycket mer inskränkt och säkert mycket mer det riktiga amerika än vad NY är.....
    Roligt för er att åka iväg! 

• Mummy
    RockingSkåne skrev 2011-01-10 14:57:24 följande:
    Jisses, svårt att säga. Har själv bott i NYC i många år och tycker att det är den mest fantastiska staden som finns! Loooove it! Å andra sidan har jag hört mycket gott om Houston och jag tror det är en klar fördel att ha familj man kan stötta sej emot.
    2 helt skilda världar. Var utanför NY skulle ni bo isåfall? 
    Ja, New York har jag alltid hört så bra om! Men det kanske är bättre att vänta med tills man åker dit med maken...
    Jagvet inte riktigt vart det blir utanför. Där jag sökt värdfamilj stod det bara 30 minuter utanför. Har som sagt bara kollat det och väntar på mail från dem.
  • Mummy
    RockingSkåne skrev 2011-01-10 14:59:30 följande:
    Houston är ju också en stor stad, så finns säkert en hel del att göra där också. Södern är ju mycket mer inskränkt och säkert mycket mer det riktiga amerika än vad NY är.....
    Roligt för er att åka iväg! 
    Hade faktiskt sett fram emot att åka till en sån där cowboyranch med dottern och rida lite
  • Hihi2

Oj vad spännande! Jag kan nog inte komma med några synpunkter, blev bara så nyfiken så att jag måste fråga! Vad är det för praktik du ska göra där borta? Vart kommer din dotter vara under tiden du är på praktik? 

Lycka till! Skrattande 

• Mummy
    Hihi2 skrev 2011-01-10 15:02:32 följande:
    Oj vad spännande! Jag kan nog inte komma med några synpunkter, blev bara så nyfiken så att jag måste fråga! Vad är det för praktik du ska göra där borta? Vart kommer din dotter vara under tiden du är på praktik? 

Lycka till! Skrattande 
    Jag ska praktisera på en förskola och dottern kommer vara med mig under tiden
    Ja, det ska bli spännande! Känns lite overkligt att få den möjligheten
  • Hihi2
    Mummy skrev 2011-01-10 15:04:10 följande:
    Jag ska praktisera på en förskola och dottern kommer vara med mig under tiden
    Ja, det ska bli spännande! Känns lite overkligt att få den möjligheten
    Jaha, vad kul! Måste vara stor skillnad på förskolor i Sverige och USA. Jag tror du kommer få ut mycket av ditt besök! Återigen stort lycka till! Glad
  • klocka01

Den spontanna känslan är NY så klart men det är du och din dotter som åker, då är det kanske Texas som är roligast ändå, dels är det varmare nu på vintern, jag vet dock inte när ni skall åka dit, dels är NY roligast för vuxna tror jag. Och ni måste bara veta vilken förort ni skulle bo i NY, man kan hamna i en jobbig förort i hela 6 veckor med ett barn! Kolla upp det.

• RockingSkåne

Jag tror Texas kan bli sjukt roligt.... Väldigt All American. Har en väninna från Houston och när hon berätar om Texas låter allt så himla skoj och gemytligt på nåt vis..

• Dixie

med tanke på att ni har släkt i Houston som ni kan bo hos, så hade jag nog valt det - så kan ni kanske ni kan stanna i NY på vägen dit eller hem!

• Mummy
    Dixie skrev 2011-01-10 16:17:16 följande:
    med tanke på att ni har släkt i Houston som ni kan bo hos, så hade jag nog valt det - så kan ni kanske ni kan stanna i NY på vägen dit eller hem!
    Jag funderade på om vi kanske kunde åka 3 dagar dit. Flyget skulle kosta drygt 1500/person. Inte så farligt
  • Mummy

Det blir Houston och det känns jättebra! Längtar tills september då vi åker

• Dixie
    Mummy skrev 2011-01-23 18:16:27 följande:
    Det blir Houston och det känns jättebra! Längtar tills september då vi åker
    Trevlig resa!
  • Mummy
    Dixie skrev 2011-01-23 18:23:41 följande:
    Trevlig resa!
    Tackar! Vi har massa saker planerade (vid sidan av praktiken )
Svar på tråden Hjälp mig välja! New York eller Houston?