• Ninja05

nackdelar för familjehem

- man har husdjur?

Supermysigt sålänge barnen man ska ta emot inte är allergiska förstås :)

- man har en psykisk sjukdom (som är i kontroll under medicinering)?

Kan jag tycka beror helt på. Är du djupt deprimerad orkar och kan man ju inte ge all tid och uppmärksamhet till ett placerat barn. Är man tillexempel manodeppressiv, är det ju också rätt ostabilt eftersom det räcker med att strunta i medicinerna så är det kanske ett maniskt skov på intågande.. Så säger nog nej på den . Inte ok.

- om man har en bakgrund där man växt upp med missbrukare?
    Helt ok. Tror bara det är jättebra att ha en egen bild utav hur det kan vara. Men viktigt dock att man verkligen helt och fullt ut bearbetat sitt eget och sina egna erfarenheter innan.

- om man för länge sedan själv varit missbrukare?

Lite för otryggt. Så säger nej där.

- om man är ett samkönat par?

Helt okej, Inget konstigt alls.

- om man är promiskuös?

Berör inte föräldrarollen på det viset tycker jag .
    - om man har dålig kontakt med sina föräldrar?

Visst. Ett kontaktnät kan alltid vara bra för ett placerat barn att få. Men ingen invändning mot det, och det ska ju verkligen inte spela in om man ska få bli familjehem kan jag tycka.

- om man varit straffad för t.ex stöld?

Inte ok. Man måste ju iallafall vara helt ostraffad för att bli familjehem. Och det tycker jag är helt rätt.

- om man spelar rollspel?

Rollspel i sängen eller utanför har väl inte heller någon betydelse.

- om man tittar på en massa splatterfilm?

Spelar väl ingen roll det heller.

- om man gillar BDSM?

Nej tycker jag inte spelar roll..

- om man skilt sig flera gånger?

Beror lite på kan jag tycka. Beror på orsakerna kanske.. Är det otrygghet i dig som person som är skild, så kanske du har saker att jobba på innan du blir familjehem. Men saken i sig skulle jag annars inte reagera på.

Jag svarade, såg inte vem eller vilka TS ville ha svar ifrån. Jag har iallafll växt upp i familjehem själv.
Svar på tråden nackdelar för familjehem