Min 4-åringa flicka klippte sig själv idag...är arg på mig själv som inte gömde saxarna när jag inte satt bredvid.
Gud vad arg jag blev... och nu har jag lite dåligt samvete som blev så arg på henne...är ju arg på mig själv med som inte hade koll riktigt...trodde inte hon skulle göra så...men gud så snynd det var, hon hade ju så fina ängla lockar som är kvar men hon har snaggat luggen och klippt det på ena sidan och ja, jag vet inte hur hon gjort... hon sa bara att hon klippt massor...och hennes nya fina barbidocka so mhon fått i julklapp fick samma fina frisyr...* ler och suckar*
Vill bara lämna en liten varning här till alla med barn i samma ålder att hålla saxarna borta från era barn... och inte bara för att rädda håret utan för att dom kan skada sig...
Själv fick min flicka en pyssellåda i julklapp med en sax i...och den har hon pysslat och donat med klippt ur figurena i adventskalenden m.m...ja ...hon har pysslat och donat själv och haft så kul med allt som lång i den...och speciellt saxen då...( vi har suttit och pysslat tillsammans för det mesta) men nu satt hon själv en stund och jag hade inte en tanke på att hon skulle få för sig att klippa sig själv och dockan... men det gjorde busfia...när jag pratade i telefon i morse...
Ja..se ungar...och här är saxarna självklart bort plockade nu...men känner mig lite orolig för i morgon när hon börjar igen på dagis och där använder dom ju mycket saxar till pyssel och även när dom sitter själva (tror jag)... Och nu har hon ju upptäckt hur kul det är att klippa med...men tror hon förstod att man inte klipper sig själv eller andra i håret i allafall...och att man kan skada sig...men man vet ju aldrig på dagis är dom ju mycket själv dom större barnen...