• MissGoodie

Vaxa ansiktet? (killar!)

Kvinnor kan ju raka överläppen om de har mustasch, varför vaxar inte fler killar bort skäggstubb? Eller finns det ens någon som gör det?
    Min älskade sambos skäggstubb blir farligt vass redan efter inte ens ett dygn :/ Jag föreslog vaxning, vilket han inte är helt främmande för, men jag var tvungen att fråga er därute varför inte fler gör det? Om nu någon gör det...

• Svar på tråden Vaxa ansiktet? (killar!)
  • viseversa

det är ju manligt mes stubb. jag hade inte velat att min sambo var hårlös som en babyrumpa i ansiktet. han är ju trots allt en MAN inte pojke.

• viseversa
    MissGoodie skrev 2011-01-10 18:35:56 följande:
    Men...? Vad är det för skillnad på att vara nyrakad och nyvaxad?
    om man vaxar så drar man ju ut håren med rötterna. Rala så klipper man bara av dom och dom växer snabbt tillbaka!
  • SkäggBiffen

Smärtan att dra bort hår i nått så mjukt som anskitet tilltalar mig nog inte. Heller rakar jag mig varje dag.

• MissGoodie

Jag vet också skillnad på rakning och vaxning, jag undrar varför det är ok att vara nyrakad, men "pojk-varning" på nyvaxad? Är det för att killen är len fler dagar?

• SkäggBiffen
    SkäggBiffen skrev 2011-01-10 18:44:57 följande:
    Smärtan att dra bort hår i nått så mjukt som anskitet tilltalar mig nog inte. Heller rakar jag mig varje dag.
    Sen att jag stavar som ett arsel gör inte saken bättre
  • PVeraB

skäggstubb är ju grov som håret på huvudet. Tänk tanken vaxa huvudet och då inser du säkert varför inte fler gör det

• MissGoodie

Skäggbiffen - Ja, det förstår jag, ansiktet är känsligt och huden är tunn. Men det finns ju vaxremsor som är till för just ansiktet, för tex kvinnor med mustasch... Fast smärtan torde ju vara densamma...
    Hur skulle du göra för att det inte ska vara så extremt vasst dagarna efter rakning?

• MissGoodie

SvXrt - Aahh, där har vi det.  Min sambo har knappt hår, han har stålull, haha...

• viseversa
    MissGoodie skrev 2011-01-10 18:46:15 följande:

Jag vet också skillnad på rakning och vaxning, jag undrar varför det är ok att vara nyrakad, men "pojk-varning" på nyvaxad? Är det för att killen är len fler dagar?

fast min karl blir aldrig len som en babyrumpa. inte ens när han är nyrakad. Jag tycker det är det som gör honom till den man han är=). sexigt med stubb mao=)
  • SkäggBiffen
    MissGoodie skrev 2011-01-10 18:49:13 följande:
    Skäggbiffen - Ja, det förstår jag, ansiktet är känsligt och huden är tunn. Men det finns ju vaxremsor som är till för just ansiktet, för tex kvinnor med mustasch... Fast smärtan torde ju vara densamma...
    Hur skulle du göra för att det inte ska vara så extremt vasst dagarna efter rakning?
    Enkelt. Jag rakar mig varje dag.
  • MissGoodie

Ja, rent utseendemässigt håller jag med till 100%, men jag blir alldeles röd när vi pussas :/ Efter några dar är det ok, då blir stråna så långa att de böjs, men innan dess är det som små nålspetsar...

• MissGoodie

Skäggbiffen - Tror min stackars karl skulle behöva två ggr per dag, han blir vass efter knappt en dag. Men jag får nog jämföra allt positivt han innebär, så blir det lättare att stå ut med vassheten ;)

• MissGoodie
    MissGoodie skrev 2011-01-10 18:57:51 följande:
    Ja, rent utseendemässigt håller jag med till 100%, men jag blir alldeles röd när vi pussas :/ Efter några dar är det ok, då blir stråna så långa att de böjs, men innan dess är det som små nålspetsar...
    Det där var till dig, viseversa ;)
  • SkäggBiffen
    MissGoodie skrev 2011-01-10 18:59:27 följande:
    Skäggbiffen - Tror min stackars karl skulle behöva två ggr per dag, han blir vass efter knappt en dag. Men jag får nog jämföra allt positivt han innebär, så blir det lättare att stå ut med vassheten ;)
    Jag skulle lätt prova om det nu finns skillander i produkter som du säger. Att slippa raka sig på ett par dagar vorew guld. Hade jag haft råd hade jag nog gjort en laserbehandling överallt utom runt munnen där jag har goatee :D
  • MissGoodie

Skäggbiffen - Samma här, fast bikinilinjen... Där har jag testat att vaxa hemma och det gör jag INTE om. Men det gör mindre ont på salong, så det kanske jag ska rekomendera? Och i såna fall är det inte DAGAR du slipper raka dig på, utan VECKOR :)

• SkäggBiffen
    MissGoodie skrev 2011-01-10 19:14:03 följande:
    Skäggbiffen - Samma här, fast bikinilinjen... Där har jag testat att vaxa hemma och det gör jag INTE om. Men det gör mindre ont på salong, så det kanske jag ska rekomendera? Och i såna fall är det inte DAGAR du slipper raka dig på, utan VECKOR :)
    En kompis har provat en brazilian wax... Det gjorde.....ONT
  • MissGoodie

Uuhh... Dont get me started...
    Nå, tack för dina svar! :) Jag hör av mig om jag hittar nåt mirakelmedel ;)

• onedayaccount

Har vaxat ansiktet sen jag var 13 år gammal. Är kille o nej är inte homo. Tycker att det är fräsht och rent dessutom slipper man raka sig ofta.  

Svar på tråden Vaxa ansiktet? (killar!)