• Floffeen

Vad anväder ni med kräsna bebisar för napp ?

Skriv gärna märk/sort på nappen med.
    Min bebis hatar napp och tänkte ge det en sista chans så vill veta tips för kräsna bebisar.
    Hur lång tid tog det för er innan ni barnet tog napp eller fann den perfekta nappen?
    Hur många olika provade ni?

• Svar på tråden Vad anväder ni med kräsna bebisar för napp ?
  • Floffeen

ingenaning, det var så jag fattade bvc sköterskan men börjar tro att jag missuppfattat henne nu hahaha!
    aja  ser ju vad det flesta svarar på iaf ..
    den vi har trycker mot kinderna ..  skulle behöva någon som så tutt lik som möjlig =/
    ej lång!!

• NoelochJack

Vår son tog bara NUK, anatomisk napp i silikon. Den är liten och liksom "fastnar" i gommen. Finns även en som heter Pigeon (tror jag) som ska vara liten och bra. Båda dessa finns oftast bara på babyaffärer.

Noel 071120 och Jack 100312
  • NoelochJack
    Floffeen skrev 2011-01-10 21:19:16 följande:
    oj kanske beskriv konstig jag syftan på "skalet" om man säger så.
     finns ju i en massa olika former. (har bara provat böjda, dem som ser ut som en glad mun)
    men tänkte prova annant  märke sort och form nu :)
    Förltå, jag svarade på sugdelen, tror nog det påverkar mer än "skalet"
    Noel 071120 och Jack 100312
  • Lady X

Provade nappar med min tjej tills hon närmade sig 6 månader. Men hon tvärvägrade! Köpte även de mindre som pigeon, någon jättemjuk och anatomisk napp från nuk tror jag, surfade nappar i oändlighet och köpte hem, tror jag slutade på 15 sorter i olika material och former men gav sen upp.

Idag så är jag faktiskt glad att hon inte har napp *s*  Ingen napp som ska petas i på nätterna, riskerar aldrig att glömma nappen så kalabalik uppstår, kommer slippa "helvetet" med nappavvänjning. Det är inte så farligt som du tror tror jag ts, eller varför känner du att du vill att din barn ska ta napp?

Med vår tvåa som kommer i maj så kommer vi helt strunta i napp från början. Det blir barn av dom ändå =)

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • frulilja

På babyproffsen har dom en rund latex napp i 2 pack för 49kr, kommer inte ihåg vad den heter men själva skalet är runt, mina 2 sista barn har vägrat och spottat ut andra nappar utom den,den är jättebra,prova den,tror du blir nöjd!

• Erase

Vår lilltjej totaldissade alla sorters nappar, tills vi köpte en WUBBA NUB. Svindyr, men jag är såå glad att vi testade ! Nu har hon 4 st sådana & kan även ta andra sorter nu . Skrattande

• Linda1976

NUK anatomisk i latex. Det var det enda som dög på den tiden det begav sig. På slutet funkade MAM anatomisk latex också.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Atamon

Här gäller enbart NUK, anatomisk napp i silikon, inget annat duger. Och det ska vara förpackningen med en napp som är blå och en havsgrön 

• straw2008

På frågan varför napp är bra kan jag ge några exempel.

Som tröst i bilen (gallskrier barnet blir i alla fall jag toknervös o kör extremt dåligt)

På flyget (inget kul alls med ungar som gallskriker 2h)

För att det är mysigt 8jag hade napp asom liten o minns det som något väääldigt mysigt)

Som almän tröst, våra barn blir knäpptysta o koncentrerade då de får napp, kan kolla på en hel film på tv osv

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • cloudberry79

Sonen tar bara Esska anatomisk silikon, inget annat duger, inte ens finnappar som MAM silk teat som vi provat...

Napp är i princip nödvändigt för barn som intuberas eller får CPAP nära födseln. Antingen ger man napp, eller så sitter man med sitt finger i munnen på barnet 24 timmar om dygnet, för många i flera veckor innan man ens kan försöka börja amma eller ge flaska, då barnen sondas första tiden. Alltså, barnet blir stimulerat av att få suga på något, naturligt alternativ är ju mammans bröst, men när det inte går så får man välja något annat.

If you love me - please don't feed me!
  • CoolJen

När min son var bebis så funkade bara NUK...när han blev äldre funkade även andra märken

• LabLover

Vi provade de flesta men ingen var intressant. Någon gång på sommaren (kanske var hon ungefär 4 månader) så började hon suga på tummen istället. Kort efter det gav vi upp.

Nu är hon snart 3 år och har precis slutat suga på tummen!

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • lightfish

Här dög bara Esska Mini Silikon.. Till nyfödda blir den alldeles lagom (många nappar är helt absurt stora!) Andra som haft problem och fått den rekommendationen av oss har tackat!

• frulilja
    straw2008 skrev 2011-01-11 07:56:51 följande:
    På frågan varför napp är bra kan jag ge några exempel.

Som tröst i bilen (gallskrier barnet blir i alla fall jag toknervös o kör extremt dåligt)

På flyget (inget kul alls med ungar som gallskriker 2h)

För att det är mysigt 8jag hade napp asom liten o minns det som något väääldigt mysigt)

Som almän tröst, våra barn blir knäpptysta o koncentrerade då de får napp, kan kolla på en hel film på tv osv
    Våran barnmorska rekommenderade napp, kunde även hindra ett  PSB sa hon, givetvis nyblivna föräldrar som vi var så köpte vi alla sorter och prova tills vi hitta en!
  • Ruggugglan

Min dotter var inte kräsen och tog alla nappar. Min son är däremot kräsen och vill enbart ha latex där nappen är något plattare på sugdelen.

Svar på tråden Vad anväder ni med kräsna bebisar för napp ?